Főoldal / Inspiráció

Pozicionálás vagy stratégia?

Az elemző jellegű márkastratégiával vagy a kreatívabb márkapozicionálással is indulhat a munka, a lényeg, hogy összhangban legyenek – állítja Nicolas Liddell, a The Clearing tanácsadócég vezetője. Mindkét megközelítés lehet sikeres. A hagyományos, stratégiai módszer előnye, hogy kutatásra épít: megkeresi az insightokat, azokra különböző pozicionálási ötleteket épít, majd ezeket teszteli a közönség körében. A pozicionálsára építő […]

Tovább olvasom

A márkák tanulhatnak a kihívóktól

A nagy márkák belekényelmesednek a „legjobb gyakorlataikba” és hajlamosak egymást másolni, miközben a kihívók újraírhatják a játékszabályokat. Az eatbigfish tanácsadó cég stratégiai igazgatója, Nick Geoghegan a „Mephisto-keringő” kifejezéssel írta le a jelenséget. A fogalmat a csillagászatban annak leírására használják, amikor két fekete lyuk egymás gravitációs mezőjébe kerül és végül mindkettő elpusztul. Geoghegan szerint hasonló események játszódnak le kategóriák százaiban, […]

Tovább olvasom

Díjazták a családbarát munkahelyeket

Átadták az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) által hatodik alkalommal meghirdetett Családbarát munkahely pályázat díjait. Az elismerést 51 szervezet vehette át. Novák Katalin család- és ifjúságügyért felelős államtitkár a díjátadón kiemelte: a biztonsághoz szükség van fizikai és anyagi biztonságra, a családbarát gondolkodás kialakítására és meghonosítására. Pongrácz Marietta demográfus kutatásai is bizonyítják, hogy a család, mint prioritás, illetve a gyermekvállalás […]

Tovább olvasom

A L’Oréal a fogyasztói élmény nyomában

A technológia nagyszerű eszköz, de nem varázsszer – állítja Cameron Woods, a L’Oréal dél-ázsiai marketingigazgatója. A technológiát nem érdemes öncélúan használni, abban érdemes gondolkodni, hogyan javíthatja a fogyasztói élményt – állítja. A L’Oréal például hét különböző applikációval próbálkozott, míg végül a MakeUp Genius sikeres lett. A különbséget Woods szerint az tette, hogy ez valóban fogyasztói ismeretekre épült. A legjobb insightokra pedig […]

Tovább olvasom

BrandFestival – a márkaélmény X-faktora

A Republic Group idén 16. alkalommal rendezi meg Közép-Európa egyik legjelentősebb stratégiai konferenciáját és szakmai csúcstalálkozóját. A témák a vállalati stratégiák és a kommunikációs kihívások köré szerveződnek. A rendezvényen a jövőt alakító topvezetők, a gazdasági élet és a kommunikációs iparág meghatározó szereplői osztják meg a stratégiaalkotás, márkaépítés és az értékesítési folyamatok terén szerzett tapasztalataikat. Az […]

Tovább olvasom

Magyar cégek és a Facebook-hirdetések

A Facebook hirdetési rendszere rendkívül összetett rendszer. Sokak csak a Boost gombig jutnak, pedig sok speciális üzleti problémára jó választ tud adni. Az emberek egyre több időt töltenek a Facebookon, Magyarországon naponta 2-3,5 órát a különböző felmérések szerint. A közösségimédia-csatorna ennek megfelelően az értékesíteni kívánó cégek egyik legfontosabb kommunikációs felülete lett az utóbbi években. Már több […]

Tovább olvasom

Hogyan lehet jóban a marketingvezető és a HR?

Az évek során a CMO-k meggyőzték a pénzügyi vezetőket a marketingbefektetések megtérüléséről, az informatikusokkal közösen új technológiákat vezettek be, most pedig a HR együttműködésen van a sor. „A vállalatok minden évben dollármilliókat költenek arra, hogy a fogyasztók körében ismertté tegyék a márkájukat, de a siker kulcsa az alkalmazottak kezében van. Ők fogják a koncepciókat pozitív […]

Tovább olvasom

Barátkoznak a marketingesek a hatékonysággal

A Cannes Lions zsűrijének tapasztalatai szerint sok marketinges számára még mindig nem egyértelmű, hogyan mérhető egy kampány hatékonysága. Javában zajlik a Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivál. A Kreatív hatékonyságkategóriában idén 109 nevezés érkezett, melyek közül 13 ért Oroszlánt. A Grand Prix-t a brit kiskereskedő, a John Lewis számára készített ikonikus karácsonyi integrált kampány, a Monty’s Christmas nyerte, mely az Adam & Eve DDB munkája. És ugyan […]

Tovább olvasom

Megjelent a K&H fenntarthatósági jelentése

A K&H-nál, a hosszú évek óta képviselt támogatási irányok mellett – amilyen a pénzügyi oktatás, a környezetvédelem és az egészség – új területként helyet kapott a vállalkozásösztönzés is. A K&H idén 10. alkalommal adta ki fenntarthatósági jelentését. „Az elmúlt évtizedben a társadalmi felelősségvállalás szerepe, megítélése és gyakorlata jelentős mértékben átalakult. Ami egykor még extra tevékenységnek számított, mára […]

Tovább olvasom

MAF Társadalmi Befektetések Díj – ötödször

Az idén is elindult a Magyar Adományozói Fórum hazai cégek támogatói kezdeményezései számára kiírt szakmai pályázata, a MAF Társadalmi Befektetések Díj. A megmérettetésre a cégek július 15-éig jelentkezhetnek. Júniusban újra meghirdeti a Magyar Adományozói Fórum az 5 éves múltra visszatekintő, hazai vállalatok számára kiírt MAF Társadalmi Befektetési Díj pályázatát. A 2006-ban alapított és 2011-ben megújított MAF Társadalmi Befektetési Díj […]

Tovább olvasom