Főoldal / Inspiráció

Virtuális sárkánnyal a daganatos beteg gyerekekért

Az OncoVR projekt, a Technológiával az Egészségért Alapítvány keretein belül tartósan kórházban fekvő daganatos gyermekek gyógyulásához vezető útját támogatja, színesíti. A digitális kalandjáték, melyet a szakemberek, pszichológusok a terápia részeként alkalmaznak, már eddig is nagyon sokat segített. A Digital Thinkers fejlesztésének eredményeként tovább javult a játékélmény, kiterjesztve a fiatalabb korosztályra is.   Hogyan segíti a […]

Tovább olvasom

A Márkamonitor rádióműsor mai vendége Vágyi Erik, a NielsenIQ ügyvezetője

A Nielsen piackutató neve két betűvel egészült ki, ma már NielsenIQ a neve. De a tevékenysége lényegében ugyanaz, ők tudósítanak a legpontosabban a világnépesség mintegy 90%-ának a fogyasztási szokásairól.   Vágyi Erik ügyvezetővel megbeszéljük, milyen vásárlási trendek alaklultak ki a Covid árnyékában, hogy éreztük magunkat és hogyan viselkedtünk az elmúlt mintegy másfél évben, miként igazodtunk […]

Tovább olvasom

Egy „apróságba” bukott bele Donald Trump

A járvánnyal kapcsolatos kommunikáció áll annak háttérében, hogy Donald Trump elveszítette az amerikai elnökválasztást. Hogy pontosan milyen választói gondolkodás vezetett ehhez az eredményhez, azt Brent Buchanan, az előző amerikai elnöknek is dolgozó Cygnal közvélemény-kutató vállalat ügyvezetője mutatja be.   A 2020-as amerikai elnökválasztási kampány döntő pillanata volt Donald Trump, akkori elnök koronavírus-diagnózisa, illetve az, ahogyan […]

Tovább olvasom

Szeretjük a csokit, és ragaszkodunk a kedvenceinkhez

Lehet édes, keserű, ét, fehér, vagy tejes, a csokoládé kétségkívül az emberiség egyik alap édessége. Sokaknak elsőre a belga vagy svájci csokik jutnak eszébe, pedig a hazai csokoládégyártás is hosszú évszázadokra nyúlik vissza. Számos ikonikus magyar csokoládét ismerünk, közülük nem is egy a mai napig kapható. A hetvenes évek sztárja, a Piros Mogyorós például egy […]

Tovább olvasom

Először mutatják be a Kabarét a Vígszínházban

A Vígszínház 125 éves történetében először mutatják be Joe Masteroff, John Kander és Fred Ebb világhírű musicaljét, a Kabarét. Az előadás a füstös, fülledt, de magával ragadó harmincas évekbeli berlini éjszakába vezet minket, a mámor, a leplezetlen vágyak és a határtalan szenvedélyek birodalmába. Az eseményekre azonban sötét árnyat vet a történelem, az emberek mindennapjaiba szinte […]

Tovább olvasom

Már tízből kilenc cég biztonságát fenyegeti a böngészőkben évek óta létező gyenge pont

Kritikus szintre emelkedett a cégek elleni DNS-támadások (Domain Name System) aránya. Az idei adatok szerint már a társaságok 90 százaléka tapasztalt ilyen típusú fenyegetést. Ezek megelőzéséhez olyan védelmi rendszerekre van szükség, amelyek a prevencióra helyezik a hangsúlyt. Ezzel összhangban áll az idei ‘Európai Kiberhónap’ jelmondata is (’Think before you click’ – Gondolkodj, mielőtt kattintasz!), ami […]

Tovább olvasom

Együtt dolgozik a fiatal művészek sikeréért a Youngart, a METU és a Porsche

A fiatal művészek támogatására indít képzőművészeti pályázati programot a youngart online galéria a Budapesti Metropolitan Egyetem és a Porsche Centrum Budapest együttműködésével és támogatásával. A kezdeményezés mellé olyan nevek álltak nagykövetként, mint Veiszer Alinda és Ott Anna.   Nincsenek könnyű helyzetben ma a fiatal képzőművészek, ha az életüket a művészetnek szeretnék szentelni, és abból akarnak […]

Tovább olvasom

Márkaépítés 2021 konferencia – Fazekas Ildikó és Rigó Csaba Balázs a greenwashingról, avagy a GVH nem furkósbot

Fazekas Ildikó és Rigó Csaba Balázs közös prezentációjában a greenwashing, a zöldre festés kérdését tekintette át reklámszakmai és fogyasztóvédelmi aspektusból.   Hogyan tudnak „zöld” megoldásokról, fenntarthatóságról kommunikálni a cégek, hogy ne fenyegesse őket márkaérték-veszteség? Egyáltalán, van-e ilyen igény a fogyasztók részéről? Fazekas Ildikó felidézett egy húsz évvel ezelőtti nemzetközi greenwashing-konferenciát, ahol a nyugati kollégák már […]

Tovább olvasom

Jelentős hazai vállalatok az Effekt 2030 díj idei nyertesei között

Idén a tavalyinál is több cég pályázott az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díjára, melyet minden évben azok a példaértékű vállalati felelősségvállalási és fenntarthatósági programok nyerhetnek el, amelyek mérhető, kimutatható pozitív változásokat eredményeznek a társadalom és a környezet szempontjából. Az elismeréseket az Effekteam Egyesület október 1-jén megrendezett éves szakmai konferenciájának keretében vehették át a […]

Tovább olvasom

Karikó Kataliné a L’Oréal-UNESCO A nőkért és a tudományért nemzetközi díja

A világ öt régiójának legkiemelkedőbb kutatónőit díjazta a L’Oréal és az UNESCO Párizsban, ahol a nemzetközi „A nőkért és a tudományért” elismerést Karikó Katalin észak-amerikai színekben kapta meg. Idén a 358 jelölésből 59 került a szakmai zsűri elé, közülük választották ki a magyar és másik 4 kutatónő kivételes munkáját és eredményeit.   Kihívások, amelyeken kivételes […]

Tovább olvasom