Főoldal / Inspiráció

Gondolkodási algoritmus

Zsidai Roy könyvbe szedte a felmenőitől tanultakat: az eredmény nem csupán „sikerkalauz”, inkább egy értékrend és egy gondolkodási modell közvetítése. A sikeres emberek mostanában könyvet írnak. Hosszú Katinka már a másodiknál jár, a vendéglátós dinasztia sarja, Zsidai Roy pedig – Darida Benedek aktív szerkesztői segédletével – épp megjelentette az elsőt. A Spíler bemutatóján a Libri Kiadó ügyvezetője, Halmos Ádám a szerzőt úgy mutatta be, mint egy ember, […]

Tovább olvasom

Nem lehet 10-20 éves tudományt eladni

Nagy vállalkozásba fogott az Akadémiai Kiadó: megújítják a marketinges alapkönyveket. Elsőként a Nemzetközi marketing kötetet mutatták be. Réffy Balázs kiadóigazgató számolt be arról, hogy a Wolters Kluwer csoporthoz tartozó Akadémiai Kiadó a nemzetközi szakmai kiadványok és folyóiratok mellett a hazai marketing-alapkönyveket is megújítja a változó világ kívánalmainak megfelelően – tőle származik a címben foglalt idézet is. A tartalmi frissítésen túl Veres […]

Tovább olvasom

16. alkalommal ítélték oda az Üzleti Etikai Díjakat

Idén – az eddigi 56 aktívan működő díjazott cég után – újabb 8 magyarországi bejegyzésű cég veszi át az elismerést november 18-án este a Piac & Profit által rendezett díjátadó gálán. Az Üzleti Etikai Díj 2000 óta az üzleti élet rangos elismerésévé vált. A díjat László Ervinprofesszor, a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac & Profit üzleti magazin alapító főszerkesztője azzal […]

Tovább olvasom

Megvannak az Országos KKV Marketing Díj győztesei

A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) első alkalommal hirdette meg a versenyt. Az Országos Marketing Konferencia keretében hirdette ki az MMSZ az első alkalommal kiírt Országos KKV Marketing Díj győzteseit. A versenyre 38 cégtől 62 pályázat érkezett 11 kategóriában. Tizenegy cég egynél több pályázattal nyert marketing gyémántot, míg 19 cég egy-egy pályázattal nyert. Idén a márkaépítés kategória volt a legnépszerűbb, amelyre összesen […]

Tovább olvasom

Élmények, lojalitás, tartalom, empátia

Bár a Magyar Marketing Szövetség konferenciájának idén Marketing Hősök Kora volt a címe, az előadók többsége a harc helyett az odafigyelés, az empátia, a transzparencia és az együttműködés fontosságát hangsúlyozta. Dr. Törőcsik Mária szerint hasznos dolgot kell csinálnunk, valamit hozzáadni a közösséghez, tisztességesnek és kitartónak lenni. Hiszen mindenkiből lehet hős (ha hajlandó megfizetni az árát), de […]

Tovább olvasom

Fontos a támogató háttér

Kovács Patrikkal, a Fiatal Vállalkozók Szövetségének elnökével a fiatalok által érzékelt nehézségekről, a Szövetség erre adott válaszairól, valamint a köriekben tapasztalható márkatudatosságról beszélgettünk. Milyen trendek láthatóak a fiatalok és a vállalkozás viszonyában? Milyen területekre összpontosítanak? A legtöbb fiatal általában a szolgáltató szektorban indul, ami érthető is, hiszen ahhoz kell a legkevesebb induló tőke. Az is […]

Tovább olvasom

Budapesten David Allen időgazdálkodás-szakértő

Két előadást is tart gyors egymásutánban a világ talán legnépszerűbb időmenedzsment guruja, David Allen, aki könyvének magyarországi megjelenése alkalmából érkezik a fővárosba. „A legtöbben úgy érzik, hogy folyamatos időhiányban szenvednek, sem a munkára, sem a magánéletre nem tudnak annyi időt és energiát fordítani, amennyit szeretnének. A kapkodás és az időnyomás stresszt okoz, amitől persze a […]

Tovább olvasom

Hogyan működik a márkázott tartalom?

A hatékony digitális tartalommarketinghez részletes globális iránymutatást ad a Google és az IPG Media Lab közös tanulmánya. A Google és az IPG Mediabrands divíziója együttműködésében készített, a márkázott tartalom (branded content) hatékonyságát vizsgáló tanulmányának legfontosabb megállapításai a következők: A fogyasztóknak hozzáértő véleményük van a márkázott tartalomról – tisztában vannak azzal, hogy ez a marketingstratégia része, de határozottan megkülönböztetik a […]

Tovább olvasom

Marketing itthon és a világban

A BrandFestivalon izgalmas kontrasztot alkotott a magyar marketingvalóság és a nemzetközi legjobb gyakorlat. Az FMCG-szektor növekedési lehetőségeit vizsgáló kerekasztalon Sebők Andrea, a Termékmix főszerkesztője beszélgetett Madarász Lászlóval, a Pick Szeged Zrt. marketing és stratégiai igazgatójával, Dunai Andrással, a BUSZESZ Zrt. elnök-vezérigazgatójával, Vuleta Zsolttal, a Borsodi Sörgyár értékesítési igazgatójával és Niklós Lászlóval, a Coca-Cola Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójával. A szakemberek szerint a kutatás szerepe – a piac keményedésével – egyre fontosabb, […]

Tovább olvasom

A marketing ma már „fogyasztói utazás” és nem végállomás

Új korszakba lépett a nagyvállalatok marketingaktivitása: a hangsúly az ügyfélszerzés felől az ügyfélmegtartás, az ügyfélközpontú szemlélet, a márka jó hírnevének terjesztése felé, a hagyományostól a digitálisra tolódik. A vásárlók megszerzésével szemben egyre inkább megtartásukra, az ügyfélközpontú szemlélet erősítésére összpontosítanak a marketingvezetők, ami a büdzsék elosztásában is érezteti hatását – derül ki az IBM és a CMO Club közös, összesen […]

Tovább olvasom