Főoldal / Inspiráció

Milyen az ideális marketingosztály?

Hogyan tudjuk elkerülni a silókban gondolkodást, ugyanakkor megszerezni a szükséges szaktudást? Erről folyik a vita a nemzetközi sajtóban. 2014 szeptemberében Mei Lee, a Conde Nast digitális marketingért felelős alelnöke a Harvard Business Review-ban azt taglalta, hogy a legtöbb marketingszervezet leragadt a kilencvenes években: párhuzamos kapacitások léteznek a trade marketingre, márkaépítésre, digitális marketingre, és ez a silókban gondolkodás ellehetetleníti az egységes […]

Tovább olvasom

2015 KKV-trendjei

A 2. Magyar Marketing Fesztiválon a praktikus tippek mellett a nyitottságra és együttműködésre buzdítottak az előadók. Telt ház előtt zajlott a kis- és középvállalati marketingeseknek szóló Magyar Marketing Fesztivál immáron második felvonása. A stratégiai gondolkodás és tervezés szerepének kihangsúlyozása mellett a valódi, emberi kapcsolatok, az együttműködés felértékelődése volt talán a leghangsúlyosabb hívószó. Számos előadó kifejezetten úgy beszélt […]

Tovább olvasom

Mitől lesz hatékony a tartalom?

A UM kutatása szerint öt alapvető online szükséglet van, és a közösségi tartalmak ezek kielégítésére szolgáló árucikként funkcionálnak. A Wave a UM évente ismétlődő globális kutatása, mely 2006 óta vizsgálja az online kommunikációs csatornák, a közösségi média változásait. A UM a Wave8 során 65 ország több mint 1 milliárd aktív internetezőjének a véleményét reprezentáló, 50.000 fős, 16-54 éves felhasználókból […]

Tovább olvasom

Küzdenek a CMO-k a fogyasztói élménnyel

A csúcsvezetés szerint prioritás a fogyasztói élmény, a marketingvezetők azonban egyelőre nem találnak fogást rajta. A Gartner és a CMO Club által marketingvezetők körében folytatott felmérésben a megkérdezettek 46 százaléka állította, hogy „a fogyasztói élmény fokozása minden érintkezési ponton, a különböző osztályok bevonásával” a három leginkább megerősödő elvárás között szerepelt, melyet a csúcsvezetés irányukban támasztott. Ezzel szemben, amikor a […]

Tovább olvasom

„Egy ilyen cégben én is jót teszek a világgal”

Banga Ildikóval, a The Body Shop hazai franchise-partnerének kereskedelmi igazgatójával többek között a CSR márkaépítésben betöltött szerepéről, a termékek mögött álló történetek jelentette többletről és a munkatársak képzésének fontosságáról beszélgettünk. Az volt a benyomásom, hogy amikor 10-15 éve külföldön jártam, mindenki, de főleg a hölgyek programszerűen felkeresték a helyi The Body Shopot, hasonlóképp, mint mondjuk […]

Tovább olvasom

Sokat lehet meríteni az itteni kreativitásból

Határtalan című sorozatunkban Magyarországon élő, külföldről származó márkaépítőkkel beszélgetünk. Mauro Rinaudo után Matthieu Degrave-ot, az Auchan CRM menedzserét kérdeztük a hazai piacról kialakult benyomásairól és a Magyarországon is érvényesülő nemzetközi trendekről. Mi az, ami különleges a magyar fogyasztókban – akár a régió más országaihoz hasonlítva? A magyar piacon erős a verseny a konkurensek között. A […]

Tovább olvasom

„A személyes ajánlások hozzák a legtöbb új felhasználót”

Interjú az Oszkár telekocsi társalapítójával, Gyürüs Mátéval a megosztásra épülő gazdaság jövőjéről, üzleti modellről, ellustult ügynökségekről és a fogyasztói elégedettség eléréséről. Cikksorozatukban marketinges szakembereket kérdezünk arról, hogyan látják ma ők a digitális szerepét az üzlet- és márkaépítésben, s mik azok a legfontosabb kihívások, melyeket a digitális tér állít eléjük. Különböző kategóriákban, cégkultúrákban hol tartanak ők, […]

Tovább olvasom

Új kommunikációs platformot fejlesztettek Stephen Hawking számára

Az Intel a kutatók számára is hozzáférhetővé teszi az új technológiát, reményt adva több mint 3 millió motoros idegrendszeri betegségben szenvedőnek. Az Intel Stephen Hawking professzorral közösen bemutatta új, a professzor által évtizedek óta használt rendszernél sokkal korszerűbb kommunikációs platformját ACAT néven (Assistive Context Aware Toolkit), hozzásegítve a neves tudóst ahhoz, hogy a külvilággal könnyebben és hatékonyabban tudjon kommunikálni. A […]

Tovább olvasom

Wáberer György lett „Az év üzletembere” 2014-ben

Az EY nemzetközi tanácsadó és könyvvizsgáló cég által alapított díjat idén tizenegyedik alkalommal adták át Magyarországon. Az EY „Az év üzletembere” elismerést és a hozzá kapcsolódó három különdíjat ünnepélyes gálaest keretében adták át. A program független bírálóbizottságának döntése alapján 2014-ben „Az év üzletembere” Wáberer György, a Waberer’s International Zrt. elnök-vezérigazgatója lett. A logisztikai cég vezetője 2005-ben már nyert a verenyen, […]

Tovább olvasom

Az üzleti etikát díjazzák

A Piac & Profit tizenötödik alkalommal osztotta ki az elismeréseket. Idén az eddigi ötvenöt díjazotthoz újabb nyolc magyarországi bejegyzésű cég csatlakozott. A Piac & Profit 2000 óta osztja ki az Üzleti Etikai Díjat, a gála a Magyar Fenntarthatósági Csúcs konferencia zárása volt. A 2014-es nyertesek: Kisvállalat: iData Kft. Kisvállalat: TERC Kft. Kisvállalat: Wagner Solar Hungária Kft. Középvállalat: ELGOSCAR-2000 […]

Tovább olvasom