Három és fél millió eurós befektetésről döntött a hazai chatbot piacot megteremtő cég számára a Széchenyi Alapok

Kiemelt Piac

A közel egymilliárd forintos invesztíciót a vállalat exportpiaci terjeszkedésre, valamint a hazai kkv szektor digitalizációs fejlesztésére fordítja.

 

A Talk-A-Bot az elmúlt években mesterséges intelligencia alapú rendszert fejlesztett, amivel cégek külső és belső kommunikációját automatizálja. A befektetés az utóbbi, a globális szoftverpiacon már elérhető, HR digitalizációs és belső munkafolyamat szervező CHEQ külpiaci és hazai értékesítésére, valamint további termékfejlesztésére szolgál. Az új tulajdonos megjelenése mellett a vállalat egyik legrégebbi külföldi befektetője, a Rakuten-Viber változatlan tulajdoni hányaddal marad a cégben. A Széchényi Alapok befektetésével összefüggésben a vállalat az év végével zártkörű részvénytársasággá alakul és megkezdi a dél-kelet európai terjeszkedését.

„A COVID időszaka alatt kritikus üzleti folyamattá vált a vállalatok belső kommunikációja, azóta pedig pedig azt éljük meg, hogy az üzletmenet-folytonosság biztosítása biztosítása érdekében a munkaerő megtartása, valamint a toborzás lépett hasonló prioritásra. A Széchenyi Alapok által megcélzott befektetéssel a hazai vállalatok mellett a régiós piacokra is el tudjuk vinni azt a hazai fejlesztésű megoldást, amellyel a vállalati HR kihívások gyorsan és egyszerűen kezelhetőek” – mondta Deliága Ákos, a Talk-A-Bot alapító ügyvezető igazgatója.

A Talk-A-Bot 2016-ban az első hazai chatbot szolgáltatóként kezdte meg működését. Azóta  a legnagyobb létszámot foglalkoztatóktól a családias kkv-ig számos cég és intézmény, továbbá lengyelországi energetikai és egészségügyi szolgáltató számára nyújtottak ügyfélszolgálati-, marketing-, valamint belső kommunikációval és HR-rel összefüggő digitalizációs megoldásokat. Olyan, leginkább fizikai dolgozókat foglalkoztató termelő vállalatok döntöttek a CHEQ mellet, mint a Bosch, a Gyermelyi csoport, a Duna-Dráva Cement, a Goodmills, Suez, vagy a DPD. Az államigazgatási intézmények mellett a Talk-A-Bot megoldásait ma már az autóipar és a bankrendszer, valamint retail kereskedelem vállalatai igénylik – írják.

 

Fotó: Talk-A-Bot

 

SOCIAL MEDIA