Ilyen lenne egy Lexus RX Wakandában

Márkák

A Lexus bemutatta a vadonatúj RX 500h F SPORT Performance modelljének egyedileg átalakított kivitelét, amelyet a Marvel Studios „Fekete Párduc: Wakanda, légy áldott!” című filmje ihletett. A nagyméretű prémium SUV egyedülálló változata a Lexus Calty észak-amerikai dizájnközpontja, az adidas, az adidas S.E.E.D és a 3D nyomtatás specialistája, a Carbon együttműködésében készült el.

 

A projekt a Marvel „Mi lenne, ha…?” szellemében valósul meg, és hozzájárul az adidas közelmúltban bemutatott „Wakanda, légy áldott!” kollekciójának népszerűsítéséhez azáltal, hogy a Fekete Párducból ismerős formai és stíluselemeket az autózás világába is átülteti.

Az RX teljes matricázást kapott, amely az adidas által a kitalált afrikai nemzet számára elképzelt egyedi identitásra épít. Törzsi mintázattal rendelkezik a Wakanda lila színben, amelyet az adidas sportruházati kollekciójában használtak. A motorháztetőt a Fekete Párduc karmos nyaklánca ihlette gyémántminta díszíti.

„A vadonatúj RX 500h a bővülő Lexus Electrified portfóliónk része, amely továbbfejlesztett, innovatív technológiát tartalmaz, és növeli a vezetési élményt. Az RX teljesítményében olyan atletikusság rejlik, amely tökéletesen alkalmassá teszi a „Wakanda, légy áldott!” csapatához való csatlakozáshoz”  – fogalmaz a projekt kapcsán Michael Moore, a Lexus vezérigazgatója.

Az adidas S.E.E.D. (School for Experiential Education in Design) hallgatóit is komoly kihívás elé állították: újra kellett gondolniuk a jármű utasterét, amelyben szintén az új filmet ihlette meg őket. A kreatív folyamaton a Calty Design Research, a Lexus észak-amerikai tervezőközpontja kalauzolta végig őket, a Lexus tervezési elveiről, kreatív folyamatairól, színekről, anyagokról és az együttműködés erejéről szóló workshopokkal. Az egyedi autó a jövőre összpontosító formai megoldásokat, textúrákat és anyagokat kapott az adidas egyedi aranymintázatával az üléskárpitokon, az ajtóbetéteken és a kormánykerék lila részein.

„A Lexus, az adidas és a Fekete Párduc olyan márkáknak tűnhetnek, amelyek teljesen különböző világokból származnak, de a közös szálak, amelyek összefogják őket, azok az egyedi történetmesélés, az innovatív technológia iránti törekvés és a vezető szerep felvállalása”  – véli Alex Shen, a Calty Design Research vezető tervezője.

„Tantervünk kritikus aspektusa a „nyílt forráskódú” termékalkotás, ahol különböző iparágak szakértőivel partnerségben oktatunk, és együtt alkotunk S.E.E.D. tervezőkkel, hogy életre keltsük az egyedi termékeket. Így hát a Lexusszal, a „Fekete Párduc: Wakanda, légy áldott!” csapatával, a Carbonnal, a Caltyval és az Annex-szel való közös munka, és a Lexus RX 500h Vibe-Branium Direct4 megtervezése igazi életre szóló élmény volt hallgatóink számára. A végeredmény egy erőteljes példa arra, hogy mi történhet, ha a „kollektív zsenialitást” a különböző tudományágakban hasznosítjuk” – avat be Cheresse Thornhill-Goldson, az adidas S.E.E.D. dizájnoktatási és fejlesztési igazgatója.

A Carbon, amely 2017 óta az adidas partnere, forradalmasította az atlétikai lábbeliket azáltal, hogy technológiai platformot biztosít az adidas 4D cipőtalpak gyártásához. A Carbon DLS™ (Digital Light Synthesis™) technológiát a 3D-nyomtatás specialistái találták fel, az innovációt és a fenntarthatóságot összehangolva az adidas márkával együttműködésben, hogy olyan sportcipő portfóliót hozzanak létre, amely megfelel a különleges teljesítményigényeknek. Ezen túlmenően, a Carbon keze nyoma megtalálható a mozivásznon is, hiszen a vállalat hozzájárul a jelmezekhez, az animatronikához és a másvilági környezetek kialakításához, ez pedig tökéletes partnerré teszi őket az S.E.E.D hallgatók víziójának megvalósításához. A projektet az adidas S.E.E.D. hallgatók által tervezett limitált szériás pólóval is ünneplik.

 

SOCIAL MEDIA