Teljesítményre hangolt hibrid?

Márkák

A vadonatúj Lexus RX alaposan átírja mindazt, amit eddig hibridekről gondoltunk. Igaz, aki valaha ült már egy hibrid Lexus LC sportautócsoda volánja mögött, az már tudja milyen megdöbbentő teljesítményre képes egy Lexus hibrid. A vadonatúj RX 500h F SPORT Performance lemezei alatt mutatkozik be ugyanis a 2,4 literes, turbófeltöltős, hatfokozatú automata sebességváltóval ellátott hibrid hajtáslánc.

 

Az elektrifikáció előnyei nem csupán az autók tisztábbá és hatékonyabbá tételében rejlenek. Komoly lehetőségek állnak rendelkezésre a vezetési élményt is emelő izgalmak fokozására is, ezt pedig a Lexus radikálisan új RX 500h F SPORT Performance modellje is bizonyítja. A nagy SUV modellek kategóriáját erősítő vadonatúj RX család exkluzív tagja lesz az újfajta hibrid változat, amely elsősorban a teljesítményre összpontosít. A hibrid hajtáslánc tele van újdonságokkal: új, nagy nyomatékkal bíró, turbófeltöltős, 2,4 literes motort, hatfokozatú automata sebességváltót és külön hátsó eAxle elektromos hajtást kapott, amely lehetővé teszi a Lexus új DIRECT4 precíziós összkerékhajtásának vezérlését. A fejlett hajtáslánc azonban csak az egyenlet egyik eleme, amely harmonikus egységet alkot a futóművel, a kormányzással, a felfüggesztéssel és a fékrendszerrel, így egy finoman hangolt, dinamikus egységet alkotva. A vezető így folyamatosan érezheti a kapcsolatot az autóval, amely magabiztosságot és teljes irányítást biztosít számára. Ezek a márkát meghatározó Lexus Driving Signature kulcselemei, amelyek az RX 500h modellben mind megmutatkoznak – írják.

„Az RX 500h-val az volt a célunk, hogy egy olyan autót hozzunk létre, amely izgalmas vezetési élményt nyújt, és párbeszédet biztosít a vezető és az autó között. Ennek elérése érdekében továbbfejlesztettük a Lexus Driving Signature filozófiánkat azáltal, hogy alaposan megerősítettük a jármű alapjait, valamint átvettük a Lexus új összkerékhajtási rendszerét, a DIRECT4 megoldást” – avat be Takaaki Ohno főmérnök.

„Az RX 500h erőteljes és közvetlen vezetési élményt, valamint kiváló reakciókat nyújt az új, nagy teljesítményű hátsó motorral rendelkező hibrid rendszernek köszönhetően. A fékek kiváló irányíthatóságot és fékhatást kínálnak, és az autó nagy kormányszögre képes dinamikus négykerék-kormányzással van felszerelve, amely kiváló manőverezhetőséget biztosít és biztonságérzetet nyújt nagy sebességnél. Ez tovább fokozza az autóval való kapcsolatot, és kellemes vezetési élményt nyújt. Az RX modellcsalád a nagyteljesítményű hibrid, az üzemanyag-hatékony hibrid és plug-in hibrid modellekkel változatos kínálatot nyújt, amely a vásárlók szélesebb körének igényeit és preferenciáit képes kielégíteni.”

Új irány a hibrid technológiában

Az új hibrid hajtáslánc felépítése semmihez sem hasonlítható, amit a Lexus korábban készített. Az öntöltő elv lényegében ugyanaz, de az első villanymotor a motor és az új automata váltó között helyezkedik el, mindkét oldalon kuplunggal. Ez a kialakítás erőteljes teljesítményleadást biztosít, miközben megőrzi a Lexus öntöltő hibrid rendszerére jellemző elektromos üzemmódot. Ez az eddigi legerősebb RX a maga 371 lóerős összteljesítményével és 550 Nm maximális nyomatékával.

Az új, kompakt hatfokozatú automata sebességváltót most mutatták be. Az RX 500h esetében ez váltotta a többi Lexus hibrid hajtásrendszerben használatos eCVT megoldást, hogy jobban kiaknázzák a turbómotor és az elektromotor nagy nyomatékában rejlő lehetőségeket. Úgy tervezték, hogy elkerülje a gyakori váltásokat, és lehetőséget kínál a vezetőnek a kézi működtetésre a kormánykeréken található váltófülekkel. Amikor a vezető lenyomja a gázpedált, az autó azonnal reagál, méghozzá erőteljes, lineáris gyorsítással.

 

SOCIAL MEDIA