X-Faktor, Verebély Marcell: „Egy jól működő brandet megújítani mindig izgalmas”

Kiemelt Márkák

Verebély Marcell, az X-Faktor senior kreatív producere még az első élő show előtt mondta el a Márkamonitornak, miben látja a műsor hosszú távú sikerének a titkát. 

 

Te lényegében az X-Faktorral együtt nőttél fel.

Valóban, mondhatjuk így is. Az eddigi összes magyar X-Faktorban dolgoztam, az elsőben még mint segédszerkesztő, a másodiktól már teljes értékű munkatárs, aztán szerkesztő, kreatív szerkesztő, felelős szerkesztő, főszerkesztő, kreatív producer, most már senior kreatív producer.

 

Számodra mennyit változik a készítés élménye egyik évadról a másikra?

Nagyon kevés ország van a világon, amelyikben ott tartana műsor, mint nálunk. Rajtunk kívül az olaszok azok, akik már 15-16 évadnál tartanak. A műsornak mindig adnia kell valamilyen újdonságot. A versenyzők nyilván évről évre mások, ez adott, de az már a mi dolgunk és kötelességünk, hogy mindig változtassunk valamit, hozzunk például egy új mentort, kialakítsunk egy új struktúrát, módosítsunk egy korábbi szabályt. Újítás idén például az, ahogy a kategóriákat a mentorokhoz kötöttük, és nem életkorhoz vagy nemhez, mint korábban. A fejlesztés folyamatos, már most vannak ötleteim a következő évadra.

Egy jól működő brandet megújítani mindig izgalmas. Az évente változó munkakörömnek köszönhetően a feladatok is változnak. Nehéz, de nagyon motiváló ezt a műsort csinálni, nem fáradtam el.

 

Ennyi évad után tanultok még más országoktól, vagy már inkább tanítjátok, hogyan kell csinálni?

Az első pár évben nagyon figyeltük, melyek a trendek máshol, például Angliában, Amerikában, de nem mindent tartottunk jó ötletnek, vagy itthon megvalósíthatónak. A székes megoldást például a hollandok találták ki, aztán átvették az angolok, majd mi.

De vannak saját újításaink is, mint például az, hogy a mentorházban mind a négy mentor ott van, és együtt választják ki a versenyzőket, maguk választják ki a csapataikat. Vagy a székes feladat az élő showkban. Van, aki ezt már átvette tőlünk. Tanításnak nem nevezném, de inspirálni tudunk más országokat.

 

Idén ősszel a legnézettebb műsor felülmúlta a tavalyi legnézettebb adást. Szerinted ez minek köszönhető?

Az egyik év sikerére épül a következő. A tavalyi évad egyszerre volt szórakoztató és érzelmileg is megragadó, sikerült olyan előadókat találni, akik nem csak a nézők körében, hanem azon túl is érdeklődést váltottak ki. Akik a műsor után zenei karriert érnek el, azok eljutnak olyan emberekhez is, akik nem a tévéműsorból ismerik őket. Ez visszahat a következő évadra, az ideire többek között ezért lettek többen kíváncsiak.

Ez a műsor már biztos pont a családok életében – ha ősz, akkor X-Faktor! Egyénileg és közösen is szeretik nézni, témát ad a munkahelyen, az iskolában. Ez a műsor mindenkinek szól.

 

SOCIAL MEDIA