Szépségipari szakemberek edukálásával küzd a Vodafone a párkapcsolati erőszak ellen

Inspiráció

Becslések szerint minden ötödik nőt ért már élete során fizikai bántalmazás a partnere részéről. A Vodafone Magyarország Alapítvány felmérése alapján munkájuk során a megkérdezett szépségipari szakemberek többsége találkozott már a családon belüli erőszak, bántalmazás jelenségével, és jelentős részük érzékenyen és segítő szándékkal igyekszik a problémára reagálni.

 

A Vodafone által megkérdezett szépségipari dolgozók 98 százaléka nyilatkozott úgy, hogy munkája során fontosnak tartja a vendégeivel történő ismerkedést, és beszélgetései során betekintést is nyer magánéletükbe. A megkérdezettek 56 százaléka állítja magáról, hogy felismeri a családon belüli erőszak, bántalmazás jeleit, az ő 94 százalékuk már találkozott is vendégei körében bántalmazásra utaló jelekkel.

Azon válaszadók 78 százaléka, aki találkozott már a bántalmazás jeleivel, felelősnek érzi magát a vendégéért, sokan azonban bizonytalanok abban, hogyan segíthetnének. Ahhoz, hogy magabiztosabban tudjanak beszélgetni vendégeikkel a bántalmazásról, illetve a lehetséges megoldásokról, a legtöbben a digitális ismeretterjesztő anyagokat tartanák a leghasznosabbnak. A válaszadók 64 százaléka tájékozódna online, 45 százalék pedig az ismeretterjesztő mobilalkalmazást tartja a legjobb megoldásnak.

A Vodafone Magyarország Alapítvány kérdőívét 50 szépségipari dolgozó töltötte ki a Beauty Forum Budapest idei kiállításán, ahol a Vodafone célja a figyelemfelkeltés mellett az ismeretterjesztés, valamint a szépségipari szakma véleményének, tapasztalatainak megismerése volt. Mivel a szépségiparban dolgozók sokszor az egyetlenek, akik a barátaiktól, családjuktól elszigetelt áldozatokkal beszélni tudnak, fontos, hogy ezek a szakemberek a megfelelő információk birtokában legyenek, felismerjék a bántalmazás jeleit, és tudják, hová irányíthatják azokat az áldozatokat, akik hozzájuk fordulnak segítségért.

A Vodafone Magyarország Alapítvány 2021-ben vezette be Magyarországon is a Bright Sky alkalmazást, amin keresztül a bántalmazottak, illetve az őket segíteni akarók is biztonságosan tudnak informálódni és segítséget kérni.

A Beauty Forum Budapest idei kiállításán a Vodafone Magyarország Alapítvány a szépségipari dolgozók figyelmét szerette volna felhívni arra, milyen fontos, hogy felismerjék a bántalmazás jeleit, illetve, hogy hogyan tudnak ilyenkor megfelelő segítséget kínálni a vendégeiknek. A Vodafone standján az érdeklődők erről többek Takács Hajnal tapasztalati traumaszakértővel is beszélgethettek, aki a szépségipari dolgozók szerepével kapcsolatban elmondta:  „A szépségiparban dolgozók gyakran nem csak a testet, de a lelket is ápolják. Ha a vendég nem is kér direkt segítséget, megosztja az életét, amire valamiféle visszajelzést vár. A Bright Sky alkalmazás abban ad segítséget a szépségipari dolgozóknak, hogy ilyenkor ők is jól segíthessenek.”

Az applikációról további információ itt érhető el.

 

Fotó: Adrian Swancar/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA