Karácsony László: “Multimédiás kereskedőházként a televíziós, a rádiós és az online portfolio erősítése egyaránt feladatunk”

Kiemelt Márkák

A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Karácsony László stratégiai és marketingigazgató, Atmedia. 

 

 

Hosszú ügynökségi múltad is van, de már több időt töltöttél a sales house-nál. Melyik oldalon éltél meg nagyobb változásokat?

Ügynökségi oldalon összességében több időt töltöttem, mint az Atmediánál, ahol most telik le a tizenegyedik évem. Mindvégig folyamatosan, markánsan változó piacon dolgoztam. 1991-ben kezdtem a pályámat, azóta rengeteg mérföldkőnek nevezhető változás történt. Néhányat emelek ki: a privatizáció és a multik belépése, a nézettségmérés és ezzel szinte egy időben a nézettségalapú értékesítés bevezetése, a kereskedelmi rádiók és tévék elindulása, a médiaügynökségek leválása a full-service ügynökségekről, a vásárlási poolok létrejötte, a digitalizáció térnyerése, a tévés piac fragmentációja, a mozgóáras televíziós hirdetésértékesítési rendszerek be- (és ki)vezetése, a 2008-as válság, az analóglekapcsolás, a tévés csomagértékesítés akceptálása…

Az elmúlt három év környezeti hatásai pedig különösen turbulenssé tették a médiapiacot is. Nem tudom megmondani, hogy melyik oldalon volt több nagyobb változás, és úgy élem meg, hogy ez folyamatos.

 

Kettős munkakörben dolgozol. Melyik áll közelebb hozzád, a hosszú távú stratégiai gondolkodás vagy a több gyakorlati feladatot is jelentő marketing?

Nem igazán tudom megmondani. Érdekes terület a B2B-marketing, amit teszel, az azonnal látszik. A stratégia viszont inkább hosszabb távú, később jelennek meg az eredmények. Azt mondhatom tehát, szerencsés vagyok, mert a két terület jól kiegészíti egymást, sőt közel is áll egymáshoz. Ha van egy stratégiai cél, akkor azt kutatással, kommunikációval saját hatáskörben meg tudom támogatni. A gyakorlati feladatok megoldására van egy remek kis csapatom, így az operatív munka egy részét nem én végzem, nem is győzném, vagyis marad kapacitásom előre tervezni. Igyekszem mindkettőt a legjobb tudásom szerint csinálni, de ha mindenképpen választanom kellene, akkor az a válaszom, hogy szeretek sakkozni.

 

A Big Picture konferenciákon hagyományosan nemcsak a saját cégedet építed, hanem a televíziós piac egészét is. Számíthatunk erre a továbbiakban is?

Az Atmedia kezdetben az úgynevezett tematikus, kábelcsatornákat értékesítette. Akkor folyamatosan érveket kerestünk e részpiac mellett. Amikor országos csatornák is csatlakoztak a portfóliónkhoz, ez megváltozott, és a teljes tévés piacot kellett támogatni. Ma már multimédiás kereskedőház vagyunk, nagyon erős az online és a rádiós portfóliónk is, most tehát az a feladat, hogy mindhárom szegmenst építsük, lehetőleg ne egymás kárára. Ezek mellett keresünk érveket, végzünk elemzéseket, csinálunk kutatásokat és készítünk esettanulmányokat. Azt remélem, hogy amikor ilyenekkel előrukkolunk, akkor az Atmedia szakmai image-e is épül.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

 

SOCIAL MEDIA