Máté Pál: “A sport továbbra is megingathatatlan alapját képezi a lineáris televíziózásnak”

Kiemelt Márkák

A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Máté Pál, AMC Networks International.

 

 

Időről időre megkongatják a vészharangot valamelyik médiatípus fölött, mostanában a lineáris televízió van soron. A sportműsorok élő közvetítésének lesz valaha versenytársa?

Habár egyre több streamingszereplő fordul a sportközvetítések felé, a sport továbbra is megingathatatlan alapját képezi a lineáris televíziózásnak mindenhol a világon. A többféle streamingszolgáltatás között megoszló sportesemények valószínűleg nézői szempontból sosem lesznek egyenértékűek a lineáris tévével, ahol mindössze egyetlen gombnyomással a távirányítón tetszőleges élő sporttartalmak között lehet váltogatni, míg a streamingszolgáltatások közötti navigálás jóval körülményesebb.

Ezenkívül az árakról se feledkezzünk meg: egy-egy streamingszolgáltatás díjából Közép-Kelet-Európában százcsatornás lineáristévé-csomag kapható, jó néhány sportadóval. Így a sport terén a streamingnek elsősorban kiegészítő szerepe van a lineáris televíziók mellett.

 

A Sport TV majdnem napra pontosan huszonkét éve indult, az indulás óta ott vagy. Közben egymás után jöttek a konkurens sportcsatornák, néhány már el is tűnt, de keletkeztek újabbak. A mostani kínálatot el bírja tartani a magyar piac?

Egyes sportcsatornák nem piaci alapon működnek, de a kereskedelmi alapon működők egy része is nélkülözte az elmúlt években a piaci alapú észszerűséget. Ez a jogdíjak jelentős, akár túlzott mértékű inflációját eredményezte. Az elmúlt években eljutottunk odáig, hogy ma már gyakorlatilag minden olyan élő sportközvetítés elérhető, amely akár minimálisan is releváns lehet a magyar sportrajongóknak, és ezek a tartalmak egyre több csatornán oszlanak el.

 

Mi kell ahhoz, hogy egy sportcsatorna kurrens áruhoz, azaz labdarúgó-topliga jogaihoz jusson?

Alapvetően sok pénz, de létezik az az út is, hogy addig ismeretlen sportágakat építünk fel, és szerettetünk meg a nézőinkkel. Ilyen a póker, a darts vagy az amerikai baseball-liga, az MLB.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

 

SOCIAL MEDIA