Fischer Gábor: “A televíziózás állandó mozgásban lévő iparág”

Kiemelt Márkák

A Big Picture 2023 konferencia előtt számos kisinterjút készítettünk, amelyek először a Márkamonitor magazin októberi számában jelentek meg, most pedig online is közöljük őket. Mai (kis)interjúalanyunk Fischer Gábor programigazgató, TV2 csoport. 

 

 

Másfél évtizede dolgozol programingterületen. Miben változott a fogyasztói ízlés, a nézői érdeklődés ebben az időszakban?

A televíziózás állandó mozgásban lévő iparág. Nemcsak a nézők igényei változnak, hanem a lehetőségek száma is jelentősen növekszik. Kétségtelen, hogy soha nem volt még ilyen verseny a fogyasztók megszerzéséért és megtartásáért. Azt látom, hogy a nézői szokások ciklikusan alakulnak. A néző megkapja, amit akar, majd azonnal valami újat vár, hiszen felgyorsult fogyasztói társadalomban élünk. Mi ennek mentén alakítjuk a stratégiánkat, szándékosan nincsenek most évekig tartó sorozataink, azok ugyanis lekötnék a kapacitásainkat, helyettük próbálunk hat-nyolc hetente megújuló tartalommal jelentkezni, ami a legjobban illeszkedik az aktuális nézői igényekhez.

 

A nagy show-műsorok és a távoli helyeken játszódó realityk rengeteg pénzbe kerülnek. A háborús helyzet és az energiaválság árnyékában lesz elég pénzük a partnereknek, hogy a nagy produkciókban részt vegyenek?

Ez nemcsak magyar, hanem világpiaci televíziós kihívás. Természetesen mi sok minden miatt jobban ki vagyunk szolgáltatva a jelenlegi helyzetnek, hiszen forintban értékesítünk, míg a külföldi produkciók szerződései dollárban vagy euróban köttetnek meg, és akkor még az inflációról nem is beszéltem. Az ez évre tervezett produkciók hála égnek még időben elkészültek és nem érinti őket a jelenlegi helyzet. Nagyon bízunk benne, hogy a most tervezési fázisban lévő műsorok megvalósulási idejére megoldódik vagy akár csak javul a helyzet. Ha nem, akkor akár veszélybe is kerülhetnek produkciók.

 

Egy programigazgatónak van kedvenc műsora, vagy mindig az a kedvenc, amelyiknek a legnagyobb a nézettsége?

Nyilván nagyon szeretem azokat a műsorokat, amiknek magas a nézettsége, de komolyra fordítva a szót, a nagyszabású élő show-műsorok közel állnak hozzám. Akár a Dancing with the Stars vagy a Sztárban Sztár elkészítése különleges élmény, amikor az adott napon az ember besétál a stúdióba, és látja, hogy áll össze az esti műsor, mennyi ember dolgozik rajta tökéletes szervezettségben, hogy este nyolc körül elhangozzon: „30 másodperc múlva élőben vagyunk.” Nagy elismerés volt, amikor egy jogtulajdonos, a BBC azt mondta nekünk pár hete, hogy a DWTS egyik legjobb európai adaptációjaként a magyar változat tetszik nekik.

Márkamonitor 2022/3. szám

 

SOCIAL MEDIA