Magyarországi és európai szinten is jól teljesít a Toyota

Márkák

Január és szeptember között Magyarországon 11.591 új Toyota talált gazdára, ami 3,6%-os bővülést és 1,6 százalékpontos részesedésnövekedést jelentett az ebben az időszakban az általános piaci szállítási nehézségek okán 10,8%-al visszaeső magyarországi újautó piacon. A Lexus ugyanezen időszakban 550 darabos értékesítéssel 4%-os piaci részesedéssel (a kivonásokkal tisztított piacon 525 darabos eladással és 4,2%-os piacrésszel) őrizte meg ötödik helyét a magyarországi prémium újautó piacon.

 

A japán autómárka nem csak a teljes piac tekintetében, hanem szegmensszinten is meggyőző teljesítményt nyújtott: az Aygo 30,3%-os részesedéssel, a Yaris 31,2%-os részesedéssel volt szegmens-első, míg a vadonatúj Yaris Cross máris bronzérmes lett szegmensében a kivonásokkal tisztított piacon elért 12%-os szegmens részesedésével

Az év első kilenc hónapjában is a legnépszerűbbnek bizonyuló Toyota modellként a Corolla 24,6%-os részesedéssel szegmensének ezüstérmese, a C-HR 11,6%-os részesedéssel kategóriája bronzérmese, a RAV4-es pedig 22,9%-os részesedéssel szegmensének aranyérmese volt, de a nagyméretű SUV-ok kategóriájában is brillírozott a márka: a Highlander 32,7%-os részesedéssel szegmens-első, a Land Cruiser pedig 11,2%-os részesedéssel szegmens harmadik volt, így a két modell együtt közel a kategória eladásainak felét elvitte.

A Proace Verso 15,1%-al volt bronzérmes, a Proace City Verso pedig hihetetlen, 47,8%-os részesedéssel maradt a kategória királya, miközben a Yaris Van 26,3%-os, a Hilux pedig 34,7%-os részesedéssel szerzett ezüstérmet.

A japán autógyártó az év első kilenc hónapjában 813.547 Toyota és Lexus modellt értékesített a kontinensen, amely ugyan 6 százalékos csökkenést jelent éves összehasonlításban, de még mindig felülmúlja az európai autópiacot, amely 16 százalékkal esett vissza ugyanazon időszak alatt. Ezzel a Toyota Európa piaci részesedése rekordszintre, 7,5%-ra nőtt, ami 0,8 százalékpontos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és megtartotta azt a lendületet, amelynek köszönhetően ez a szám 2019 óta 2 százalékponttal nőtt.

„Ezek az eredmények tükrözik a Toyota és a Lexus portfólió termékerejét. Teljesítményünk továbbra is jóval túlszárnyalja a piacot, amely az autóipart befolyásoló tényezők kombinációja miatt továbbra is gyenge maradt. Erős keresletet tapasztalunk az elektrifikált modelljeink iránt, különösen az olyan kulcsfontosságú típusok kapcsán, mint az új Yaris Cross, a Yaris és a Corolla. Arra számítunk, hogy a kereslet továbbra is meghaladja a kínálatot, köszönhetően az új Toyota és Lexus modellek bevezetésének is” – avat be Matt Harrison, a Toyota Európa elnök-vezérigazgatója.

 

SOCIAL MEDIA