Díjazták a Budapest Makery-t

Kiemelt Márkák

A Budapest Makery szeptember 19-én elnyerte Brüsszelben a European Franchise Federation első alkalommal átadott European Franchise aranyérmét az Emerging Brand kategóriában. A brüsszeli díjátadón a European Franchise Awards jelöltjei közül a szakértő zsűri Európa legjobbjait díjazta.

 

A díjat odaítélő Európai Franchise Szövetséget (EFF) 1972-ben alapították azzal a céllal, hogy védje és képviselje az európai franchise ipart. Az EFF napjainkban az etikus franchise legfőbb képviselője. A szövetség alapítói közé tartoznak Franciaország, Belgium, Hollandia és Olaszország franchise-szövetségei, mára már azonban az Európai Gazdasági Térség területéről, valamint az Egyesült Királyságból és Törökországból is vannak tagjai.

A Budapest Makery a világ első DIY étterme, ahol a vendégek maguknak készíthetik el ételeiket, vagy akár koktéljaikat is. A Magyarországról induló gasztro-tech startup a válság idején is képes volt terjeszkedni, a magyar főváros után Bécsben és Pozsonyban is nyíltak Makery éttermek tavaly. 2023 végére további európai nagyvárosokban tervezik Franchise Makery egységek nyitását.

A további terjeszkedéshez a Makerynek befektetőre volt szüksége, amit ezúttal a Focus Ventures Székesfehérvár városi alapja biztosít. Az 50 millió forintos befektetést a DIY étterem magyarországi operáció fejlesztésére kapta, ami új befektetőjük, az MFB Invest egy nagyobb tervezett invesztíciójának az első lépése. Ez a tranzakció a nyitó fejezete a Makery World nemzetközi terjeszkedése kapcsán indított 7-10 millió euró értékű befektetési körének, melyben a már meglévő, első körös befektetőik, a Hiventures és a Solus Capital is részt vesz. A nemzetközi validációt követően a gyors növekedést, terjeszkedést elősegítendő az intézményi befektetők és iparági szereplők klasszikus befektetői konstrukcióban szerezhetnek tulajdont a Makery World Zrt franchise cégében, ami egy magyar illetőségű, jelenleg 100%-os magyar tulajdonban álló cég. A Makery alapítói szeretnének olyan befektetői kört megszólítani, akik a pénz mellett szakmai tudást és kapcsolatrendszert is magukkal hoznak, például spanyol, német vagy olasz multi unit franchise ownerek.

A Makery arra törekszik, hogy a róla elnevezett szegmensen belül – DIY franchise restaurant – megtartsák globális első helyüket, ezért élvez prioritást az európai piacokon a megfelelő franchise partnerek megtalálása, akik akár multi unit franchise rendszerben működtetnének több egységet, akár exkluzív viszonteladói jog birtokában master franchise tulajdonosként válnának a Makery franchise partnereivé, mindannyian hosszú távon támogathatják a növekedést és a terjeszkedést. Ezen partnerek kiszolgálásához és a növekedéshez lesz szüksége a Makery csapatnak 2023 Q3-ra további befektetőkre és a közel 10 millió eurós befektetésre – írják.

 

SOCIAL MEDIA