A Márkamonitor rádióműsorának mai vendége Sopov István

Kiemelt Piac

Mai vendégem Sopov István, az Adaptive Media stratégiai igazgatója, a Digitális Közönségmérési Tanács és az IAB Hungary elnöke.

 

Sopov István még műegyetemi évei alatt került kapcsolatba a Port.hu alapítójával, Veszelovszki Zsolttal. Miután lediplomázott, előbb a weboldal főszerkesztője, majd értékesítési vezetője lett. Lényegében ebből a tevékenységből nőtt ki az Adaptive Media online sales house, amely a mai napig a piac egyik legnagyobb szereplője.

A Digitális Közönségmérési Tanács tíz éve gondoskodik arról, hogy a hazai piac megbízható mérési adatokhoz jusson. Sopov Istvánnal beszélünk arról, kik és milyen céllal hozták létre a szervezetet és az milyen szolgáltatásokat nyújt.  Áttekintjük, mekkora a hazai piac, hány szereplőt mérnek (és hányat nem), és akiket mérnek, azokat milyen módszertannal.

Beszélünk a másik nagy szakmai szervezet, az IAB tevékenységéről is. Tisztázzuk, mit tesz a nemzetközi és a hazai IAB az online piac fejlődéséért, beszélünk a költési trendekről, a reklámtorta nagyságáról, és kitérünk arra is, milyen esélyei vannak a magyar tartalomgyártóknak a globális játékosokkal szemben.

Végül megbeszéljük, mi várható a következő hónapokban, mi mindent tervez a DKT és az IAB, milyen lehet az ősz és a tél a piacon, és ha jön a sokak által elkerülhetetlennek tartott recesszió, annak milyen következményi lehetnek a magyar tartalomipar számára.

 

Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!

A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.

 

Szakács László főszerkesztő

 

 

SOCIAL MEDIA