A Coca-Cola standján jártunk

Kiemelt Márkák

A zenerajongóknak három évig nélkülözniük kellett Európa egyik legnagyobb fesztiválját, a budapesti Sziget rendezvényt. A két covidos év után ismét megrendezett esemény már az első napon látogatói rekordot hozott: 95 ezer eladott jegy után ideiglenesen le kellett zárni a regisztrációt, hiszen a Hajógyári-sziget megtelt. A fesztivál a további napokon is rengeteg látogatót vonzott.

 

Egy ilyen hatalmas rendezvény nem csak a zenerajongóknak csemege: a márkáknak is remek alkalom, hogy személyesen is találkozzanak (fiatal) fogyasztóikkal, erősítsék a márkához való kötődésüket. De a szórakozás mellett sok más dolgot is meg tudnak mutatni: a Coca-Cola esetében például azt, hogy mit jelent a Hulladékmentes Világ program, amelyet ráadásul a helyszínen a saját kezükkel is tudnak támogatni, csak egy kis odafigyelés kell hozzá.

„Nyolc óriási, 4 köbméteres tárolónk van kihelyezve a szigeten, a hostesseink pedig egész nap járják a fesztivál területét, és összegyűjtik a hulladékot – mondta lapunknak Varga-Nagy Eszter, a Coca-Cola Magyarország kommunikációs vezetője. – Abban bízunk, hogy a fesztivál ideje alatt 100-150 köbméter műanyagot  fogunk visszagyűjteni. Ez egy apró, de nagyon fontos lépés a hulladékmentes világ érdekében.”

A Coca-Cola globális stratégiájaként megalkotott Hulladékmentes Világ program célja az, hogy a vállalat minden italcsomagolása összegyűjthetővé, újrafeldolgozhatóvá és újrahasználhatóvá váljon. Ennek a stratégiának a keretében a Coca-Cola vállalta, hogy 2025-re globálisan 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi italcsomagolásait, 2030-ra minden italcsomagolása legalább 50 százalékban újrahasznosított anyagból készül, és 2030-ra pedig minden értékesített palacknak és doboznak megfelelő mennyiséget összegyűjt. Magyarországon egyébként már ma is minden Coca-Cola üdítőital csomagolása 100 százalékban újrahasznosítható.

Varga-Nagy Eszter, a The Coca-Cola Company kommunikációs vezetője

Varga-Nagy Eszter azt is elmondta, hogy a hostesseik nem csak gyűjtik a hulladékot, hanem beszélgetnek is a fesztiválozókkal, felhívják a figyelmüket a konténerekre és a visszagyűjtés céljára. Vannak kint figyelemfelhívó táblák is, ezen túlmenően pedig a fogyasztók tájékoztatását szolgálják az e célra kialakított kommunikációs csatornáik. Indirekt módon is kommunikálnak, igyekeznek megtalálni és meggyőzni a véleményvezéreket, akik aztán a többieknek is átadják az üzenetet, hogy a körforgásos gazdaságban mindenkinek megvan a maga szerepe, a gyártóknak és a fogyasztóknak egyaránt.

A Sziget fesztiválon elsődlegesen a Z generáció tagjait célozzák meg az üzeneteikkel. A helyszíni kapcsolatfelvétel magától értetődő eszköze a zene. A Coca-Cola 2018-ban elindított világszintű platformja, a Coke Studio idén májusban kezdte meg a hódítást a magyar fiatalok körében. A hazai rajongók találkozhattak a Coca-Cola standjával a VOLT fesztiválon, a Balaton Soundon. (Augusztus végén a SZIN-en (Szegedi Ifjúsái Napok) Coke chill zone és Kinley konténer várja a látogatókat.) Minden helyszínen a „Nyiss a csodára” márkafilozófiára épülő élménnyel várják a fiatalokat. Emellett a Coke Studio a romániai Untold és a budapesti Sziget fesztivált streameli is (a Sziget oldalán futott Coke Studio branding alatt – a szerk.), hogy a rajongók egy percre se essenek ki a nyár ritmusából. Mindez a Coke Studio YouTube platformján érhető el, ahol a fesztiváltartalmak mellett számos érdekes bejelentéssel készül a márka.

Coke Studio

A Szigeten egyébként a Coke Studio zenéje egész nap idevonzza a fiatalokat, a stand emeleti részén dolgozó DJ-k folyamatosan gondoskodnak a zenéről, kivéve természetesen azokat az idősávokat, amikor a szemközti nagyszínpadon élő program van.

„A zene áthatja a nyarunkat. A teljes Coke csapat kint van a Szigeten, mi is nagyon vártuk már az eseményt magánemberként és szakmai okokból is. Rengeteg munkánk van ebben a rendezvényben, elsősorban természetesen a marketing csapaté, de jó az idő, jó a hangulat, bármennyire fárasztó is, ezt nem teherként éljük meg. Meg tudjuk mutatni a portfóliónkat és a hozzá kapcsolódó életérzést. A „Real magic”, a „Nyiss a csodára” megvalósul, életre kel” – foglalta össze Varga-Nagy Eszter.

 

SOCIAL MEDIA