K&H: szuperappok és digitálisan aktív ügyfelek – egyre többen választják az okosmegoldásokat

Kiemelt Piac

Személyi kölcsön miatt, számlanyitáshoz vagy biztosítás kötéséhez sem kell már bankba menni, elég hozzá valamilyen okoseszköz. Az egyre szaporodó digitális megoldásokat pedig egyre inkább kedvelik a bankolók: a K&H-nál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, és közel 480 ezren számítanak aktív mobilbankolóknak.

 

A kényelmes és gyors megoldások térnyerését mutatja az is, hogy az okostelefonok mellett jön fel az okosórás fizetések száma is. A pénzintézetnél 2021 januárjától 2022 március végéig összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. A K&H Csoport célja, hogy a lehető leginkább egyszerűsítse a mindennapi bankolást, ami elsősorban a digitális csatornák fejlesztését jelenti.

Neobankok, szuperapplikációk, fintech megoldások – egyre sokasodnak a pénzügyek intézését megkönnyítő innovatív lehetőségek, a verseny pedig hatalmas. Ma egy pénzintézet sokkal többet kínál a pénz kezelésénél. Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője elmondta, hogy a K&H Csoport az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A pénzintézetnek minden innovációval az a célja, hogy egyszerűbbé tegye a pénzügyek intézését, ezért olyan platformot építenek, amely túlmutat a bankoláson és egyszerűsíti a felhasználók hétköznapi életét.

A K&H tapasztalatai szerint pedig az emberek egyre nyitottabbak a digitális megoldások iránt, a banknál több mint 600 ezer digitálisan aktív ügyfél van, és az ügyfelek 85 százaléka használja az e-csatornákat, míg a mobilbankot közel 480 ezren használják aktívan.

 

Jönnek a szuperappok

Egyre erősödő trend az úgynevezett szuperapplikáció is, amelyeknek a lényege – banki példánál maradva -, hogy a fizetés mellett minél több szolgáltatást nyújtson. A K&H-nál a mobilbankba belépve, a K&H+ szolgáltatást választva már közlekedési mobiljegyet is lehet vásárolni, illetve az okostelefonokon keresztül biztosításokat is köthetnek az ügyfelek. A K&H-nál a bankszámlanyitások jelentős része is az online térbe költözött: 2022 első negyedévében a bankszámlanyitás 44 százaléka digitálisan, a mobilapplikáción keresztül történt. Az online számlanyitás indulás óta több mint 30 ezer számlát hoztak létre így az ügyfelek. Emellett személyi kölcsönt is lehet már igényelni a mobilbankon keresztül. Azaz igyekszünk fokozatosan, minél több élethelyzetre megoldást nyújtani” – tette hozzá Németh Balázs.

 

Okosórák és fizetésre alkalmas karkötők

A fizetéseknél is egyre több innovatív és kényelmes megoldás létezik, és egyre többen választják is ezeket. A jegybank adatai szerint a mobiltárcákba regisztrált kártyák száma 2021 negyedik negyedévében a megelőző időszakhoz képest 16 százalékkal bővült és megközelítette az 1,3 milliót. Az okostelefonok mellett ma már egyre nagyobb teret kapnak az okosórák, illetve a fizetésre alkalmas karkötők is.

A szakember elmondta, hogy a következő időszakban az okoseszközös fizetések kiszámítható felfutására számítanak. A K&H Csoport éppen ezért számos szolgáltatást elsőként vezetett be a magyar piacon. 2019 óta elérhető az Apple Pay-fizetés, de az első hazai pénzintézetként vezette be a Google Payt és Garmin Pay okosórás fizetést, valamint az idén áprilistól elérhető Xiaomi Pay-fizetést is.

A K&H-nál 2021 januárjától 2022 március végéig a bank ügyfelei összesen közel 115 milliárd forintos forgalmat hoztak össze az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay segítségével. Idén márciusban közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra 9,3 milliárd forintos forgalom jutott. A Google Pay esetében márciusban 782 ezer vásárlásra jutott több mint 4,6 milliárd forint, míg a Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés jutott, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.

 

Fotó: Simon Daoudi, Unsplash

 

SOCIAL MEDIA