7,6%-os rekord piaci részesedéssel zárta a Toyota az első negyedévet

Piac

A márka európai szinten is történelmi eredményt ért el az év első három hónapjában.

 

A Toyota Európa első negyedévben elért 284.506 darabos eladási volumene elhanyagolható, -1 százalékos esést mutatott a tavalyi év azonos időszakához képest, szemben a teljes piac 14 százalékos csökkenésével. Ugyanebben az időszakban a TME elérte a valaha volt legjobb első negyedéves eredményét, ami 7,6 százalékos piaci részesedést jelent – ez az előző év azonos időszakához képest 1 százalékpontos növekedést jelent. A Toyota és a Lexus alacsony széndioxid-kibocsátású elektrifikált modelljei iránti erős kereslet a hanyatló piacon is megmaradt, és a TME elektrifikált modelljeinek aránya Nyugat-Európában 78 százalékra, egész Európát tekintve pedig 69 százalékra nőtt.

A piac sokkal gyengébb volt, mint amire számítottunk, de nagyon elégedett vagyok az első negyedéves teljesítményünkkel. Termékeink teljesítménye erősebb, mint valaha, amit a kulcsfontosságú új modellek, például a Yaris Cross, az Aygo X és a bZ4X akkumulátoros elektromos SUV képesek voltak növelni. Noha rendelési állományunk továbbra is rekordszinten áll, az Európában tapasztalható gazdasági és politikai turbulencia, valamint az ellátási láncban tapasztalható folyamatos hiányok jelentősen befolyásolják az autópiacot. Ennek ellenére az idei évben továbbra is volumennövekedést kívánunk elérni, de kénytelenek voltunk lefelé módosítani a 2022-re vonatkozó eredeti értékesítési előrejelzésünket” – avat be Matt Harrison, a Toyota európai elnök-vezérigazgatója.

A Toyota márka eladásai kismértékben, 1 százalékkal, 270.913 példányra nőttek az első negyedévben, 7,2 százalékos piaci részesedés mellett, ami a személygépkocsik esetében 0,8 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A márka legkeresettebb termékei a Yaris, a Yaris Cross, a Corolla és a RAV4 voltak, amelyek a teljes mennyiség 75 százalékát tették ki. A Toyota elektrifikált modelljeinek aránya 21 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest – ez 185.361 járművet jelent –, ami a teljes értékesítés esetében 69 százalékos arányt teszi ki. A Lexus 13.593 járművet adott el az első három hónapban, ami az előző évhez képest 29 százalékos csökkenést jelent. Ez a visszaesés nagyrészt az ellátási láncban tapasztalható fennakadások eredménye. A Lexus modellek iránti kereslet továbbra is nagyon erős, és a márka képes lesz felgyorsítani az eladásokat, ahogy az ellátás javul majd az év során. A Lexus elektrifikált modelljeinek teljes aránya 69 százalék, míg ugyanez Nyugat-Európában 98 százalék. Az RX, NX, UX és LX SUV-kínálat a teljes értékesítés 85 százalékát tette ki – írják.

 

SOCIAL MEDIA