Csökkentek a Mercedes-Benz eladásai, de a csúcskategóriás és az elektromos szegmens szárnyal

Márkák

A Mercedes-Benz Cars 2022 első negyedévében 501 600 járművet értékesített, 15 százalékkal kevesebbet, mint 2021 hasonló időszakában.

 

A geopolitikai bizonytalanságok és a félvezető-hiány ellenére a globális kereslet továbbra is erős – állapították meg. Rámutattak: az idei első három hónapban a csúcskategóriás modellek értékesítése egy százalékkal 76 200-ra nőtt, az elektromos autók eladása pedig megháromszorozódott, elérte a 67 800 darabot.

A márka elektrifikációja erőteljesen halad – írták. A tisztán elektromos EQ modellek értékesítése 21 900 darabra (+210 százalék) nőtt, a konnektoros hibridek is új negyedéves rekordot értek el 45 900 darabbal (+8 százalék). A Mercedes-Benz Cars-nál az xEV modellek (tisztán elektromos illetve plug-in hibrid modellek) összesített eladása a teljes értékesítés 15 százalékát teszi ki.

A Mercedes-Benz Cars legnagyobb piaca Ázsia, ahol 249 ezer járművet (-12 százalék) adtak el az első negyedévben, ebből 192 700-at Kínában. Európa 151 ezer darabbal részesedett az első három hónap eladásából.

Magyarországon 1295 új Mercedest (beleértve a buszlimuzin V osztályt is) adtak el a márkakereskedések 2022. január-márciusban, 5,7 százalékkal kevesebbet az előző év hasonló időszakáénál. Ebből 332 plug-in hibrid, 72 pedig tisztán elektromos modell volt – írja az MTI.

 

Fotó: Jakob Rosen/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA