Az AutoWallis autóértékesítési számai 11 százalékkal bővültek az az első negyedévben

Kiemelt Piac

Továbbra is a piaci átlag feletti teljesítményt mutatnak az AutoWallis Csoport értékesítési számai. A magyar tőzsde autós vállalata az előző év hasonló időszakához képest 11 százalékkal több, összesen 7.410 darab gépjárművet értékesített az első negyedévben. A csoport gépjárműkölcsönzési területe is jól teljesített: a bérleti események száma több mint duplázódott, miközben a bérleti napok száma közel 30 százalékkal emelkedett.

 

Az AutoWallis Csoport messze a piaci átlag feletti teljesítményt mutatott fel az autóértékesítés terén az első negyedévben, miközben a chiphiány miatti kínálatszűkülés a szektor összes márkáját érinti. Fontos ugyanakkor, hogy keresleti oldalon az AutoWallis még nem észlel lassulást, az első negyedéves rendelési állománya 41 százalékkal magasabb, mint az előző év hasonló időszakában, melynek az is oka, hogy a korábbi megrendelések egy része a szállítási nehézségek miatt még nyitott. Az autógyártók szállítási zavarainak közvetlen hatása lemérhető az új gépjárművek értékesítési árrésének növekedésén, valamint a növekvő használtautó-keresleten. Ez utóbbi esetében szintén emelkednek az árrések, így összességében a chiphiány okozta kínálatszűkülés kedvezően hat az AutoWallis fedezet- és eredménytermelő képességére.

Az AutoWallis Csoport által értékesített gépjárművek száma 11,1 százalékkal 7.410 darabra bővült az év első három hónapjában (a növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázis negyedévben az összes korábbi akvizíció zárásra került). A társaság két üzletága közül a Nagykereskedelmi üzletág értékesítése 15,6 százalékkal 5.266 darabra emelkedett, ami elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak volt köszönhető. A Kiskereskedelmi üzletágban 1.659 új és 485 használt gépjármű talált gazdára, az előbbi 1,1 százalékos csökkenésnek, az utóbbi 11,8 százalékos növekedésnek felel meg. A Csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 10,9 százalékkal lassult*. A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén további bővülés volt megfigyelhető: 29.679-re nőtt (+0,8%) a szerviz órák száma, miközben az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt több mint a kétszeresére (+123,1%) növelte a bérleti események számát. A bérleti napok száma ennél kisebb ütemben, 29,2 százalékkal bővült 39.185-re. A számok alapján a rövidebb időtartamú, jellemzően magasabb fedezettartalmú turisztikai célú bérlések száma növekszik, hiszen az egy kölcsönzésre eső bérleti napok száma csökkent.

* A piaci adatokat a DataHouse szolgáltatta.

 

SOCIAL MEDIA