Több magyar cég is sikerrel állított ki a világ legnagyobb oktatási és oktatástechnológiai kiállításán

Kiemelt Piac

Közös standon állítottak ki magyar oktatástechnológiai cégek a világ legjelentősebb oktatási és oktatástechnológiai kiállításán, a Bett-en, Londonban.

 

Az erős nemzetközi mezőnyben összesen kilenc hazai cég képviseltette magát, így a CraftUnique, mely egy saját fejlesztésű 3D nyomtatókat forgalmazó társaság, a Tell Me Tales történetgenerátor, történetmesélő applikációt fejlesztő startup, a magyar fejlesztésű digitális feladatlapkészítő és -kiértékelő alkalmazás, a Redmenta, a “stresszmentes tanulást” elősegítő Hashtag.school. A kiállításon bemutatkozott továbbá a PractiKid & PractiWork képességmérő-értékelő rendszer, a Polgár Judit által kifejlesztett, a gondolkodást fejlesztő, a sakk oktatási alkalmazását megvalósító Sakkpalota, a digitális oktatást és tanulást segítő Mozaweb, illetve a gyermekek irodalmi nevelését és nyelvtanulását támogató BookR Kids, valamint a tárgyalkotásra építő innovatív tananyagokat fejlesztő hazai cég, a Maker’s Red Box, mely a történetmesélés erejével motiválja a gyerekeket arra, hogy valós életből vett problémákat oldjanak meg. Ez utóbbi céget az oktatás Oscar-díjának számító Bett Awards idei versenyén az “Iskolai eszközök a tanításhoz és tanuláshoz” kategóriában indulók közt sorolták a legjobbak közé.

Az oktatástechnológiai szektor a becslések szerint 2025-re évi 400 milliárd dolláros piaccá növi ki magát. Magyarországon is sok az eredményes vállalkozás, 10 milliárd forint feletti éves bevétellel, aminek a harmada exportból jön. “A magyar cégeknek innovációban nincs szégyenkezni valójuk, amiben mindannyiunknak fejlődni kell, az a nemzetközi piacon való hatékony értékesítés” – mondta Major Gábor, a Maker’s Red Box ügyvezetője, akiknek tananyagaival már a világ több országában tanítanak Finnországtól Dél-Afrikáig, és szerepük van abban is, hogy már több mint 100 magyar iskolában van digitális közösségi alkotóműhely.

 

SOCIAL MEDIA