Egyesíti erőit Henkel a fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzletágaiban

Kiemelt Márkák

A Henkel bejelentette, hogy a Laundry & Home Care és a Beauty Care üzletágait egy új üzleti egységbe tervezi egyesíteni: Henkel Consumer Brands. A vállalat azonnal megkezdi az integrációs folyamat előkészületeit, és célja, hogy az új szervezet legkésőbb 2023 elejére létrejöjjön. Az új üzletággal a Henkel egy multi-kategóriás növekedési platformot épít, egy fedél alá hozva fogyasztói márkáit és üzleteit, köztük számos olyan márkát, mint például a Persil és a Schwarzkopf, magukba foglalva a professzionális haj üzleti területet is.

 

„Egyesítjük erőinket a fogyasztási cikkekkel foglalkozó üzletágainkban, hogy egy erős, integrált üzletágat hozzunk létre a jövőbeni nyereséges növekedés alapjaként. Az integráció révén létrejövő Consumer Brands üzletág jelentős előnyökkel jár a Henkel, valamint részvényeseink, ügyfeleink és csapataink számára is, és jó helyzetben lesz ahhoz, hogy aktívan formálja a vállalat jövőjét egy rendkívül dinamikus iparágban” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke. „Egy multi-kategóriás platformot hozunk létre, amelynek összforgalma mintegy 10 milliárd euró. Ez szélesebb alapot biztosít portfóliónk további optimalizálásához és a magasabb növekedési és fedezeti profil irányába történő alakításhoz. Jelentős szinergiákat és hatékonyságnövekedést is sikerül így elérnünk, melyek lehetővé teszik számunkra, hogy erőforrásokat szabadítsunk fel, amelyeket részben a stratégiai prioritásaink – például innováció, fenntarthatóság és digitalizáció – terén célzott befektetésekre fogunk fordítani. Így még vonzóbb munkaadóvá válunk, akit szívesen választanak, nagyobb szerepet és növekedési lehetőségeket kínálva egy izgalmas iparágban. Összefoglalva, meg vagyok győződve, hogy ez az egyesítés a következő szintre emeli Céltudatos Növekedés programunkat (Purposeful Growth Agenda).”

Az összeolvadás célja a fogyasztói üzletág és a vállalat növekedésének és nyereségességének előmozdítása. Ez a Henkel által közölt új közép- és hosszú távú pénzügyi tervekben is megmutatkozik: a vállalat célkitűzése most 3-4 százalékos szerves árbevétel-növekedés, 16 százalék körüli korrigált EBIT marzs és közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedés az elsőbbségi részvények korrigált hozamának vonatkozásában (állandó árfolyamon, M&A-val együtt).

 

Erős platform: a portfólió vonzó növekedésre és árrés lehetőségekre való összpontosítása

A Henkel Consumer Brands lehetőséget kínál arra, hogy jobban megragadja a szerves és a nem szerves növekedésben rejlő lehetőségeket, és a vonzó növekedési és árréspotenciállal rendelkező termékekre összpontosítson – a 2021 végére befejezett aktív portfóliókezelési intézkedéseken túl. A további portfólióval kapcsolatos intézkedések magukban foglalják a nem alapvető márkák és üzletek értékesítését vagy megszüntetését, valamint kategóriákba tartozó felvásárlásokat a fogyasztói területeken. A Beauty Care portfólióval kapcsolatos első intézkedések már 2022 folyamán megvalósulnak – írják.

 

Méretgazdaságosság megteremtése: jelentős szinergiák és hatékonyságnövekedés

A két üzletág integrálásával a Henkel nagyobb léptéket teremt, lehetővé téve a vállalat számára, hogy jelentős szinergiákat érjen el, hatékonyabbá és agilisabbá váljon, valamint elősegíti, hogy a szervezet gyorsabban és rugalmasabban cselekedjen egy rendkívül bizonytalan környezetben. Szinergiák várhatók olyan területeken, mint az adminisztráció, értékesítés, marketing és a supply chain. Ennek köszönhetően az új Consumer Brands üzletág nagyobb mértékű és célzottabb befektetéseket hajthat végre olyan stratégiailag fontos területeken, mint K+F digitalizálása, az e-kereskedelmi szaktudás további erősítése vagy például a fenntarthatóság terén az újrahasznosítható csomagolás fejlesztése. A szinergiákat az üzletág árrésprofiljának megerősítésére is használják majd.

 

Egyesített csapatok: egyszerűsített struktúrák, gyorsabb döntéshozatal és vonzó lehetőségek

Az új üzletág a vevőkre és az értékesítési csatornákra összpontosít – integrált megközelítéssel a kiskereskedők, kereskedelmi vagy csatornapartnerek számára minden fogyasztói kategóriára kiterjedően.

Az egy vezetés alá kerülő, egyesített csapat a teljes fogyasztói üzletág felfejlesztésére fog összpontosítani, egyszerűsített struktúrák és gyorsabb döntéshozatal segítségével. Az egyesített üzletágban a Henkel még több felelősségteljes pozíciót és lehetőséget kínál majd, így még vonzóbb munkaadóvá válik a csapatok, vezetők, tehetségek és az új munkatársak számára.

 

Egyértelmű vezetési struktúrák az új Consumer Brands üzletág számára

Az integrációs folyamatot és az új egyesített üzletágat Wolfgang König fogja vezetni, aki jelenleg a Henkel Beauty Care üzletágának ügyvezető alelnöke. Bruno Piacenza, 2011 óta ügyvezető alelnökként irányítja a Henkel Laundry & Home Care üzletágát és továbbra is vezetni fogja az üzletágat, szorosan együttműködve Wolfgang Königgel az átállási folyamat alatt, a Henkelnél marad legkésőbb 2022 végéig.

„A Henkel Részvényesi Bizottsága és Felügyelőbizottsága nevében minden jót kívánok Wolfgang Könignek új feladatköréhez. A fogyasztási cikkek terén, illetve a háztartási és testápolási iparágakban szerzett nemzetközi menedzsment és vezetői tapasztalata rendkívül értékes lesz új Consumer Brands üzletágunk kialakításában és sikeres fejlesztésében az új vezetői csapattal együtt” – mondta Dr. Simone Bagel-Trah, a Henkel Részvényesi Bizottságának és Felügyelőbizottságának Elnöke. „Ezen kívül szeretnék őszinte köszönetet mondani Bruno Piacenzának. Több mint 30 éves múltra tekint vissza a Henkelnél, és több mint 11 éve vezeti a Laundry & Home Care üzletágunkat ügyvezető alelnökként. Szenvedélyének és szakértelmének köszönhetően vezető márkáink és üzletágunk sikeresen fejlődtek ebben az időszakban. Nagyon hálásak vagyunk elkötelezettségéért és hozzájárulásáért, és örülünk, hogy Wolfgang Königgel fog együtt dolgozni a hatékony átállási folyamat biztosítása érdekében.”

„Wolfgang König vezetésével a közös csapat a teljes Consumer Brands üzletág egyszerűbb struktúrákkal és gyorsabb döntéshozatali folyamatokkal történő előmozdítására fog összpontosítani. Szeretném kifejezni személyes nagyrabecsülésemet Bruno Piacenza és az általa több mint három évtized során elért számos eredmény iránt” – tette hozzá Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.

 

SOCIAL MEDIA