Így vibereztünk 2021-ben

Kiemelt Márkák

A Rakuten Viber részletes áttekintést osztott meg a magyarországi felhasználók 2021-es kommunikációs szokásaikról. A felmérés alapján kiderült, hogy a magyarok összesen 230 millió hívást indítottak, 26 millió órát töltöttek beszélgetéssel és másodpercenként átlagosan 200 üzenetet küldtek a 2021-es évben.

 

Az elmúlt egy év tartalmasan telt a Viber számára: tavaly ünnepelte a 11. születésnapját, elérte az 1 billió androidos telepítést, valamint a Snap vállalattal együttműködve elindította az AR Lencsék funkcióját. Őszi megjelenésük óta a magyar felhasználók összesen 1 millió Lencsét hoztak már létre. A kommunikáció színesítésére tervezett Viber Lencsék a márkák és szervezetek marketingstratégiáihoz is tökéletesek és ideális kiegészítő elemek a közkedvelt matricák mellé. A felmérésből az is kiderült, hogy az elmúlt egy évben Magyarországon 280 millió matricával dobták fel a csevegéseket a felhasználók, ami 17 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest.

 

40 százalékos növekedés a chatbotok számában

Ahogy a Viber használatának gyakorisága egyre nő a felhasználók körében, úgy a márkák is egyre nagyobb érdeklődést mutatnak az üzleti üzenetküldő megoldások iránt, hogy ezen a csatornán is erősítsék kapcsolatukat a fogyasztókkal. Magyarországon a Viber 2021-ben 40 százalékos növekedést regisztrált a chatbotok számában, közel 1 millió magyar használja aktívan ezt a megoldást a mindennapi ügyintézésre, szórakozásra.

 

Új kommunikációs szokások a felhasználók között

A vírushelyzet erősen megváltoztatta a kommunikációs szokásokat, ennek hatásai 2022-ben is érezhetők. Örülünk, hogy az elmúlt időszakban nagyon sokan választották a Vibert személyes és üzleti kapcsolattartásra” – kezdte Atanas Raykov, a a Rakuten Viber EMENA vezető igazgatója. „Régóta a stratégiánk része, hogy egy igazi “szuper alkalmazássá” bővítsük a Vibert. Szeretnénk megkönnyíteni a felhasználóink mindennapjait, valamint lehetőséget adunk a vállalatoknak, hogy személyes és jelentőségteljes kapcsolatot ápolhassanak vásárlóikkal, ügyfeleikkel. A fenti számok igazolják, hogy jó irányban gondolkodunk, hiszen felhasználóink és partnereink is egyre többet használják az alkalmazást napi kommunikációjukban” – mondta el Atanas Raykov.

 

Fotó: Rodion Kutsaev/unsplash.com

 

SOCIAL MEDIA