RTL Klub: Nagyot úsznak a Cápák!

Piac

Az RTL Klub az új esztendő első hetében is fő riválisa előtt végzett, főműsoridőben, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban (RTL Klub lineárisan 14,5 SHR%, TV2 lineárisan 14,4 SHR%) – adta hírül a médiacég közleménye. 

 

Az RTL Klub Híradója és az azt követő infotainment magazin, a Fókusz is magasabb nézettséget ért el a rivális hasonló műsoraival szemben (18-49-ben, RTL Klub Híradó és Tények lineárisan 20,4 SHR% és 19,0 SHR%, a Fókusz és Tények Plusz, 18,9 SHR% és 14,8 SHR%).

A híreket követően a hétköznapokon a Keresztanyu lineáris közönségaránya a fő kereskedelmi célcsoportban 18,5 SHR%, a közkedvelt sorozat a heti 18-49-es toplista 2. helyén végzett, az első pedig az új, vasárnapi időpontra került Cápák között lett, amely rekordszámokat produkál! Az üzleti showműsor történetének eddigi legnézettebb része az új évad első része lett, 18-49-es korcsoportban lineárisan 20,6 SHR%, ami a teljes lakosságot tekintve (4+) 680 ezer nézőt jelent. Legjobban a 18-39 évesek körében ment (lineáris 23,5 SHR%), valamint a magas vásárlóerővel rendelkező gyerekesek kereskedelmi célcsoportján futott (lineáris 24,9 SHR%).

Ha hétvége, akkor az RTL Klub nem csak vasárnaponként kínál szórakozást! A Tanár a negyedik, egyben befejező évadához ért, Nagy Ervin és Trokán Nóra főszereplésével a népszerű, saját gyártású sorozat hozza sávját és a fő kereskedelmi célcsoportban 15,4 lineáris SHR%-t hozott.

A digitális térben az elmúlt héten az RTL Magyarország platformja, az RTL Most 888 ezer videoview-t generált. A Keresztanyu ebből eddig 161 ezer videoview, míg a Cápák között 48 ezer videoview-nál jár. A prémium platformon, az RTL Most+ felületén futó exkluzív tartalom, a Sisi indulása óta, már közel 90 ezer videoview-nál tart.

 

Új a közönségarány mutató az RTL Magyarországnál

Az RTL Magyarország 2022-től kezdődően a nézettségi adatainak publikálásakor, illetve a belső elemzései készítésénél a közönségarány mutató esetében át fog állni az „Egyéb nagyképernyő használat” (Other) nélküli SHR% alkalmazására. Ezzel a médiavállalat csak követi a nagy európai és amerikai piacok trendjeit, ahol már évek óta így közlik a tévécsatornák nézettségi eredményeit.

“Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy – miközben az „Other” mérése továbbra is része marad a Nielsen televíziós mérésének, ennek változása továbbra is elemezhető marad – a nézők által ilyen típusú képernyőhasználatra (a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornákra, videójátékra, vagy bármi másra) fordított idő ki fog kerülni az általunk használt közönségarány mutatóból – olvasható a közleményben. Ennek következtében a közönségarányokat (SHR%) immár tisztán a magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák piacán fogjuk értelmezni, az elmozdulások ebben a versenyben jelentenek majd változásokat, piacnövekedéseket, illetve csökkenéseket. Ez a változtatás az összevethetőség érdekében minden hazai tévécsatorna adatait egyszerre érinti, vagyis senkinek nem jelent majd előnyt vagy hátrányt a nézettségi versenyben.

A verseny itt továbbra is igen erős: jelenleg 117 magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna van Magyarországon, amelyről a Nielsen referenciajellel rendelkezik, és amely így része a magyar televíziós piacnak. A definíció, amelyet ezentúl használni fogunk: „Lineáris SHR% = a vizsgált műsor vagy idősáv nézésére fordított idő aránya az összes magyar nyelvű lineáris televíziócsatorna nézésére fordított időből (beleértve ezen csatornák időeltolásos (TSV) nézését is).

Az Other részaránya a 2021-es évben 20% fölé nőtt, ennek kihagyása a SHR% számításból pedig látványosan, kb. 25%-kal fogja majd megemelni minden csatorna műsorainak januárban publikált share eredményeit. A változtatás oka, hogy egyértelműbb képet kapjunk a lineáris tévék nézettségi versenyéről abban a korban, amikor a tévé már nem csak tévénézésre használható: az Other már nagyon sok mindent jelenthet a külföldi csatorna nézéstől a különböző játékkonzolok használatán át egészen a mobiltelefon képernyőjének tükrözéséig. Ez a változtatás viszont biztosítja, hogy lekövessük ezeket a technológiai változásokat a televíziós piac meghatározásakor, emellett stabilitást és átláthatóságot teremtsünk az adatszolgáltatásban, amely így összevethető marad és pontosabban határozza meg a tévés piac versenyének állását.”

 

Forrás: Nielsen közönségmérés, 18-49 és 4+, AMR és Lineáris SHR%,Live+AsLive+Vendég, főműsoridő: 19:00-22:59, 2022, 1. hét;  Gemius Prism, 4+, RTL Most, RTL Most+ web és app Total Video View

 

SOCIAL MEDIA