Márkamonitor a 90.9 Jazzy rádióban: Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója és Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke a greenwashingról

Piac

Az Önszabályozó Reklámtestületet és a Gazdasági Versenyhivatalt idén egy közös ügy, a greenwashing, azaz a zöldre festés elleni fellépés hozta össze. A műsorban is ezt a témát járjuk körbe.   

 

Megbeszéljük, hogyan tűnt fel a greenwashing jelensége. Hol kezdtek el foglalkozni vele először, és mikor jelent meg a magya piacon? Mit jelent a márkánk védelme szempontjából? Milyen fogyasztói igény áll mögötte?

Mit tesz a greenwashinggal összefüggésben, a nem korrekt tájékoztatás ellen a GVH? Milyen tipikus hibák jelennek meg a márkák a kommunikációjában: környezetbarát zöld állítások, negatív aspektusok elhallgatása, megbízhatatlan tanúsítványok, „beszélj másról” típusú viselkedés… Hogyan jelenik meg a greenwashing termékszinten és iparági szinten? És persze, ha korrektül akarunk kommunikálni: hol érhető el a GVH zöldmarketing tájékoztatója?

Mit tegyen, aki nem akar hibázni és büntetést kapni a hatóságtól vagy a fogyasztóktól? A vállalatok akkor járnak el helyesen, ha felülvizsgálják a B2C (vállalkozás és fogyasztó közötti) kommunikációjukat, megfelelést támogató folyamatokat, oktatási programokat, ellenőrzési mechanizmusokat alakítanak ki, és figyelemmel kísérik a GVH és a bíróságok gyakorlatát – ebben is eligazít a mai beszélgetés.

Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!

A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.

 

Szakács László főszerkesztő

 

 

SOCIAL MEDIA