Az IKEA egy újabb reklámfilmet készített a családon belüli erőszakról

Inspiráció Kiemelt

Egy bántalmazó kapcsolatból való kilépésnek számos akadálya létezik. Olyanok is, amikre nem gondolnánk. Ez a gondolat áll az IKEA november 15-én indult kampánya mögött. Online felületeken és művészmozikban egy fikciós szpotot mutatnak be, az áldozat szerepében egy olyan nővel, aki egy bántalmazó kapcsolatból való kilépéskor környezetének és szeretteinek sztereotip reakcióival szembesül.

 

Most először az IKEA Family klub tagjai is részt vehetnek a kampányban, mivel minden egyes vásárlásukkor, IKEA Family kártyájuk leolvasása után november 15. és december 10. között az IKEA 10 forintot adományoz a PATENT nonprofit szervezetnek. A kampányhoz egy új microsite is készült: IKEA.hu/egybiztonsagosotthonert. A kommunikáció magában foglalja többek között az influencerekkel való együttműködést és az áruházakban a vásárlóknak szánt, célzott tartalmakat is.

Az IKEA a „Legyen minden otthon biztonságos hely!“ szpotjára és a családon belüli erőszak (amely régóta komoly társadalmi problémát jelent) elleni küzdelembe való tavalyi csatlakozására épít. „Már több mint egy éve próbálunk hozzájárulni Magyarországon a családon belüli erőszak problémájának megoldásához, az áldozatokat segítő nonprofit szervezeteknek nyújtott közvetlen támogatással, saját munkatársaink oktatásával és más vállalatok ösztönzésével. Annak érdekében, hogy változtatni tudjunk a magyar társadalmi megítélésen a témával kapcsolatban, úgy döntöttünk, hogy feltérképezzük a minket terhelő sztereotípiákat és előítéleteket” – magyarázza Roman Bojko, az IKEA magyarországi, csehországi és szlovákiai régiójának Egyenlőség, Sokszínűség és Befogadás vezetője.

A kampányt a Marek Partyš által rendezett, Hana Kusnjerová színésznő főszereplésével készült fikciós videó mutatja be. A szpotban feltűnik Viktor Dvořák (férj), Jaromíra Mílová (anya) és Daniel Rous (apa) is. A 90 másodperces szpot érzelmileg egy olyan nő érzéseit közvetíti, aki családon belüli erőszak áldozatává vált, és megpróbálja elhagyni bántalmazó partnerét. A kampányvideót elsősorban az IKEA közösségi média felületeire (Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube) szánták, és az art mozikban is látható lesz. Az online térben 15 és 20 másodperces szpotok is futnak majd. November 15-től december 10-ig, a 16 Akciónap A Nők Elleni Erőszak Ellen végéig lesznek láthatók. A kampány része az Örs vezér téri, a budaörsi és a soroksári IKEA áruházak mosdóiban elhelyezett ideiglenes kommunikáció is. Az IKEA a fülkék ajtajait és a tükrök felületeit a bántalmazó partnertől való biztonságos távozás elveinek közvetítésére használja, valamint az áldozat környezetének fogalmaz meg ajánlásokat.

A teljes kampány koncepciójának megközelítését a NANE Egyesülettel szoros együttműködésben dolgozták ki. Az egyesület több mint 100 régiós IKEA-menedzser képzésében is részt vett.  Másik partnerük a prágai Károly Egyetem, akikkel a magyarországi, csehországi és szlovákiai, családon belüli erőszakkal kapcsolatos sztereotípiákat és előítéleteket feltérképező tanulmány elkészítésében és elemzésében működtek együtt.

A belső és külső kommunikáció egységes lesz a kampány hivatalos #egybiztonsagosotthonert hashtagje alatt.

 

Kredit:

  • Kommunikációs koncepció + kreatív: IKEA, Triad
  • Videószpot gyártása: Marek Partyš, Triad a Bistro Films-szel együttműködve
  • PR és influencerek: FleishmanHillard Café
  • Közösségi média: Triad
  • Digitális ügynökség: Adexpres
  • Médiaügynökség: Dentsu

 

SOCIAL MEDIA