Pink Péntek a Pékségekben kampány

Inspiráció Kiemelt

A Mellrákinfó Egyesület a tőlük megszokott módon idén októberben is több figyelemfelhívó, erős kampánnyal készül a mellrák elleni küzdelem hónapjára.

 

De mit is takar a „Pink Péntek a Pékségekben” cím? Magyarországon évente 8500 nőnél diagnosztizálnak mellrákot és körülbelül 2500 nőt veszítünk el a késői felismerés miatt. Rendszeres mammográfiai szűréssel a betegség a korai stádiumban rendkívül jó arányban gyógyítható, mégis kevesen, a nők 40-50%-a jár csak el a szűrővizsgálatokra, ezzel szemben a skandináv országokban ez a szám 80% körül van. A részvételi arány javítása érdekébena Mellrákinfó Egyesület úgy döntött, hogy idén októberben, a mellrák elleni küzdelem hónapjában a tavalyi nagy sikerű Pink Gasztro kampányt (amit ebben az évben is folytat) kibővíti és ezúttal a legjobb kézműves pékségeken keresztül is igyekszik megszólítani az embereket.

Az egyesület figyelemfelhívó kampányához eddig 14 pékség csatlakozott országszerte és még várják a további jelentkezőket!

A kampányban résztvevő pékségek október folyamán minden pénteken előrukkolnak valami „pinkes” finomsággal. Természetesen a termék csomagolására figyelemfelhívó matrica kerül, és minden vásárló kap egy szórólapot és egy rózsaszín masnit, ami a mellrák elleni küzdelem jelképe világszerte. A pink termék megvásárlásával, minden darab után 100 forinttal támogatják a Mellrákinfó Egyesület idei célkitűzését, ami egy vénascanner (vénakereső) beszerzése a Fejér Megyei Szent György Kórház onkológiai osztályának.

A Facebookon létrehozott eseménynél (Pink Péntek a Pékségekben) látható, hogy mely helyek csatlakoztak ehhez a fantasztikus kezdeményezéshez, illetve megcsodálhatjuk majd a mesés kreációkat és természetesen egész októberben ellátogathatunk ezekre a helyekre, hogy megkóstoljuk ezeket.

„A mellrákkal való szembesülés és a gyógyuláshoz vezető út emberfeletti”– mondta Halom Bori, az egyesület vezetője. „Ezért igyekszünk minél több fórumon a lehető legtöbb embert megszólítani. Kötelességünk vigyázni a testünkre és annak jelzésire és el kell járni az ingyenes mammográfiás szűrővizsgálatra 2 évente a 45-65év közötti hölgyeknek. Ha pedig bármi szokatlant észlelünk magunkon, akkor azonnal orvoshoz kell fordulni.”

 

SOCIAL MEDIA