Arculatváltás az Apor Vilmos Katolikus Főiskolán

Márkák

Lezárult az Apor Vilmos Katolikus Főiskola arculatváltási folyamata. Az új logotípia és arculat többi eleme az intézmény személyiségjegyeit közvetítik: útmutatás, közösségi szemlélet, emberközpontú gondolkodás, katolikus szellemiség. A nagyarculat megalkotásakor a honlap megújítására is sor került. A főiskola arculati, kommunikációs stratégiai megújulását, sajtó- és social kommunikációját a Salt Communications integrált ügynökség támogatja.

 

Az Apor Vilmos Katolikus Főiskola 2020-as éve a változásról szólt: a 2020/21-es tanév szeptemberében hivatalba lépett az új rektor, dr. Gloviczki Zoltán, és ezzel egy időben az intézmény kommunikációjában, arculatában is komoly fejlesztések kezdődtek. „A hagyományos alapképzések területén 2013 óta folyamatos és drámai volt a csökkenés, az főiskolára felvettek számában mintegy 40%-os, a nappali alapképzésre felvettek számában mintegy 80%-os – kritikus – volt a visszaesés. A csökkenő tendenciában számos tényező szerepet játszott, de a legfontosabb okok egyike a kommunikáció hiánya, a váci intézmény viszonylagos ismeretlensége, arctalansága” – fejti ki a rektor –, „ezért a főiskola stratégiai céljai közé került a kommunikáció erősítése, a logó és az arculat frissítése, a honlap megújítása. A modernizálást úgy szerettük volna megvalósítani, hogy közben a gyökereinkhez hűek maradunk, de a fiatalokat elérjük. Én azt gondolom, hogy ez sikerült.”

„A korábbi logotípia elemzésekor fő problémaként az arculat és a honlap bátortalan hangvételét, nehézkes stílusát, vizuális eszközeiben az elavultságot érzékeltük. Friss levegőt, teret, a hallgatói korosztály számára azonosulásra alkalmas formajegyeket igényelt a kommunikáció.” – magyarázza Nagy István, a Salt Communications Kft. kreatív igazgatója. – „Igyekeztünk meghatározni, megjeleníteni azokat a személyiségjegyeket, amelyek a legjellemzőbbek a főiskolára, ezek pedig a következők: útmutatás, közösségi szemlélet, emberközpontú gondolkodás, katolikus szellemiség. A négy jellemzőből három ikonként került bele az új logotípiába, míg a katolikus identitást a kereszt képviseli. A grafikai elemek élénk, telített, meleg és kontrasztos színkompozíciójának összhatása életigenlést, vitalitást sugároz, és ezek a színes elemek visszaköszönnek a vizuális kommunikáció más felületein is. Könnyedség, közvetlenség, pozitív életszemlélet, ugyanakkor a felsőfokú oktatási intézmény státuszához méltó rend, tisztaság és intézményi jelleg olvasható ki szándékunk szerint az új arculatból.”

Az új honlap itt elérhető.

 

SOCIAL MEDIA