P&G: bővülő klímavédelmi akcióterv, nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátás 2040-ig

Kiemelt Márkák

A Procter & Gamble átfogó tervet jelentett be az éghajlatváltozás megállítására indított tevékenységeinek felgyorsítására. A vállalat új célkitűzése, hogy 2040-ig teljes működési és ellátási láncában, a nyersanyagbeszerzéstől a gyártáson át a termékek kiskereskedőig való eljutásáig nettó zéró üvegházhatású gázkibocsátást (ÜHG) érjen el.

 

A klímaválság minden otthonra és családra hatással van az egész világon. A fogyasztók többsége világszerte azt szeretné, ha olyan márkákat vásárolhatna, amelyek segítenek a környezettudatosabb életmódban, és a legújabb tudományos kutatások is egyértelművé tették, hogy az éghajlatváltozás legjelentősebb hatásainak elkerülése érdekében határozott lépéseket kell tenni.

„Teljes mértékben elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a P&G innovációit és találékonyságát felhasználva új megoldásokat találjunk az éghajlatváltozás kezelésére” – mondta David S. Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója. – “Az előttünk álló feladat sürgős, nehéz, és átível vállalatokon, országokon. A P&G az ökológiai lábnyomának csökkentésével, valamint méretét és befolyását kihasználva, példátlan együttműködéseket kialakítva néz szembe a problémával.”

A P&G éghajlatváltozás elleni fellépése több mint egy évtizeddel ezelőtt kezdődött, és a vállalat most bejelentette, hogy tudományosan megalapozott akcióterve prioritásként kezeli az ÜHG-kibocsátás csökkentését a működés során és a teljes ellátási láncukon, a nyersanyagtól a kiskereskedelmi forgalomig (1., 2. és 3. hatóterület /Scope 1, 2, 3/, kivéve a vásárló általi használatot). A fennmaradó, nem kiküszöbölhető kibocsátás ellensúlyozására és az így termelt széndioxid semlegesítésére természetes és egyéb technikai megoldásokat vezet be.

A 2030-ra vonatkozó, a nettó zéró gázkibocsátás elérésének felgyorsítására tett céljaikat a The Science Based Targets kezdeményezés (SBTi) tanúsítja, amelynek értelmében:

  • 50 százalékkal csökkentik teljes működésük kibocsátását, és
  • 40 százalékkal csökkentik az ellátási lánc során keletkező ÜHG-kibocsátást [1].

A P&G továbbá csatlakozott az ENSZ Race to Zero és Business Ambition for 1,5 °C (1,5 °C-os üzleti célkitűzés) kampányokhoz, és bejelentette új éghajlatváltozási akciótervét, amely átfogóan vázolja fel az éghajlatváltozás megállításának felgyorsítását és az előttünk álló legfontosabb kihívásokat.

„Bár senki sem tudja mindenre a pontos választ arra vonatkozóan, hogyan lehet a nettó zéró kibocsátást a fókuszba helyezni, de nem hagyhatjuk, hogy a bizonytalanság visszatartson minket” – állítja Virginie Helias, a P&G fenntarthatósági igazgatója. – “E célok elérése érdekében nemcsak a meglévő megoldásokat használjuk, hanem újakat is keresünk, amelyekhez új partneregyüttműködéseket hozunk létre a magán-, a nonprofit és az állami szektorokból.”

 

Karbonkibocsátás csökkentése a meglévő eszközökkel

A vállalat legfőbb prioritása, hogy a lehető leggyorsabban jelentősen csökkentse az ÜHG-kibocsátást üzleti tevékenységének minden egyes területén a jelenleg elérhető megoldásokkal. Az energiahatékonyság és a megújuló energiaforrások révén a P&G 2010-től 2020-ig az 52%-kal csökkentette az abszolút kibocsátást globális gyártásuk során, miközben a termelés nőtt. 2030-as célkitűzése, hogy 100%-ban megújuló villamosenergiát használjon, ez jelenleg 97% a globális felhasználást tekintve, míg Magyarországon a vállalat zöldáram használata 100%. A teljes ellátási lánc és logisztika, a nyersanyagtól a kiskereskedőig a saját működésük tízszerese, és célul tűzték ki, hogy ezt 2030-ra 40%-kal csökkentik.

 

Új megoldások kifejlesztése

Nem minden típusú kibocsátás semlegesíthető egyelőre a jelenleg rendelkezésre álló megoldásokkal, ezért a P&G új, alacsony szén-dioxid-kibocsátású technológiák és anyagok következő generációjának kifejlesztésén is dolgozik. A vállalat geotermikus, napelemes és megújuló gőzt használ egyes gyártási helyeken, valamint együttműködik a WWF szervezettel, gyártókkal és kormányokkal, önkormányzatokkal, hogy termikus megújuló energiára vonatkozó együttműködést (Renewable Thermal Collaborative- RTC) hozzon létre a megújuló, versenyképes hőenergia-megoldások azonosítása és megvalósítása érdekében. Tide márkájuk a Szilícium-völgyi Twelve start-up céggel működik együtt, hogy kipróbálják szén-dioxid-megkötő technológiájukat, amelynek során a kibocsátásból származó széndioxidot a Tide gyártásához felhasználhatóösszetevővé alakítják át.

 

Karbonmentes jövő megteremtése

A termékek felhasználási szakaszából származó üvegházhatású gáz kibocsátásának csökkentése érdekében a P&G a fogyasztókkal való együttműködést is szem előtt tartja, és szövetségeket hoz létre a szén-dioxid-hatékony lakások létrehozására, valamint támogatja az energiainfrastruktúra karbonmentesítésre vonatkozó szabályozás kialakítását. A vállalat edukációs programjának keretén belül számos eszközzel és információval látja el a fogyasztókat, elősegítve az otthoni fenntartható döntéseket. Minden fok számít nevű programjuk révén 2030-ig évi 30 millió tonnával szeretnék csökkenteni a háztartások karbonkibocsátását. Ez több mint tízszerese a P&G éves globális gyártói kibocsátásának.

„A fogyasztókkal és a bolygónkkal való törődés mindannyiunk alapvető célja a P&G-nél” – tette hozzá Taylor. – “Nincs túl kis cselekedet és nincs túl nagy jövőkép, hiszen mindannyian együtt dolgozunk azért, hogy megőrizzük közös otthonunkat a következő generációk számára.”

[1] SBTi Scope 3 2030 célkitűzésük értelmében 2030-ra termelési egységenként 40%-kal csökkentik az ellátási lánc kibocsátásait a kiemelt kategóriák gyártása kapcsán. Ezek a kategóriák adják a vállalat ellátási lánc során történő gázkibocsátás 90 százalékát. Továbbá 2030-ra 50%-kal csökkentik a késztermékek áruszállításának globális szintjét.

 

SOCIAL MEDIA