Megújult a print közönségmérés

Kiemelt Piac

2021-től a Nemzeti Olvasottságkutatás (NOK) módszertana megújult, egy globális médiakutatási termékhez,  a Célcsoport Index Kutatáshoz (TGI) csatlakozott, amelynek keretében önkitöltős kérdőív segítségével kaphatunk képet az olvasottsági adatok és trendek alakulásáról évi 20.000-es nagyságú, 15-75 éves lakossági minta alkalmazásával.

 

A kutatást továbbra is Kantar Hoffmann – M-Meter kutatói konzorcium végzi, a modern tartalomfogyasztási követelményeknek megfelelően hibrid módszertant alkalmazva (panel és nem panel minta kombinálása). A naplós módszertan, a nyugodt körülmények közötti kérdőív önkitöltés lehetősége teljesen egybevág a print tartalomfogyasztás körülményeivel: hitelesség, osztatlan figyelem és minőségi idő eltöltése.

A NOK csaknem 100 mért lappal és 4.9 millió print olvasóval rendelkezik, így érthető, hogy az olvasók és a hirdetők együttes bizalmából 101 milliárd Ft felett volt a teljes sajtópiaci bevétel 2020-ban.

A NOK idén tíz éve biztosítja a stabil módszertani alapokat a sajtópiaci kutatások megvalósításához, a szakmai felügyelet biztosítása mellett.

A Felügyelő Testület elnöki pozícióját Lipták Tímea a Central Médiacsoport – magazin üzletág igazgatója, társelnöki pozícióját Tóth Szilárd a Mindshare Médiaügynökség Kft. cégvezetője látja el, további tagjai pedig:

 

Média oldali képviselők:

Paplanos Péter     (Mediaworks Hungary Zrt. – innovációs igazgató)

Szauer Tamás        (HVG Zrt. – marketing- és terjesztési igazgató)

Tóth Császár Gergely (Ringier Axel Springer Magyarország Kft. – magazin divízió üzletágvezető)

Kovács Tibor          (Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke, a tulajdonos képviseletében)

 

Ügynökségi képviselő:

Pajor Attila              (GroupM Hungary – kereskedelmi és stratégiai igazgató)

 

Fotó: Feeh Costa, Unsplash

 

SOCIAL MEDIA