“A Házasodna a gazda extrémitása ellenére egy valós társkeresési opció”

Kiemelt Márkák

A Házasodna a gazda az idei nyár egyik sikerműsora. A produkció hátteréről, a siker összetevőiről beszélgettünk Kónya Gergővel, a reality kreatív producerével. 

 

Egy televíziónál a kreatív producer inkább kreatív, mint producer, hiszen a produkció anyagi alapjainak előteremtése nem az ő feladata. Pontosan mi a szereped egy produkció létrehozásában? 

A kreatív producer az adott műsor felelős vezetője. Az előkészítés első pillanatától az utolsó epizód adásba kerüléséig minden folyamatot felügyel, irányít. Részt vesz a castingon, az ötletelésekben, a forgatáson és az utómunkán is. Legfőbb felelőssége a tartalom, de nála fonódnak össze a folyamatok, és minden részleg felelőse vele egyeztet. A „gyárrészlegen” ő a főmérnök.

 

A Házasodna a gazda licencműsor, eredetije, a „Farmer Wants a Wife” brit, ausztrál és amerikai csatornákon futott. Mennyire kötött a formátum, vannak olyan részletek, ahol komolyabban hozzá kellett nyúlni az alapkoncepcióhoz?

Az alapkoncepció adott – vidéki, mezőgazdaságból élő egyedülálló nők és férfiak keresik a párjukat – de a műsor tartalmára, hangulatára, képi világára nincs kötelezvény, és ez így is van rendjén. Más ország, más kultúra, más környezet, ezért nem is lehet globális szabályokat hozni egy ilyen típusú realityre.

 

A Házasodna a gazda először 9 éve, 2012-ben tűnt fel az RTL Klubon, majd hosszabb szünet után került vissza képernyőre, a mostani már a negyedik évad. Mi tartja életben ezt a formátumot?

A legfontosabb szerintem az, hogy a valóság van leforgatva. A szereplők nincsenek irányítva, nincsen nekik megmondva, hogy kit válasszanak, kivel menjenek randizni, kit küldjenek haza. A szereplők minden esetben komolyan gondolják azt, hogy párra lelhetnek a műsorban, épp ezért megélik a történetüket. A párkeresés legizgalmasabb időszaka az ismerkedés, amikor a kölcsönös szimpátia és vonzalom még csak csírájában van meg, és napról napra erősödik. Amikor még minden találkozó után kérdések fogalmazódnak meg az ember fejében, hogy a másik mit érezhet, mit gondolhat róla, a randin hibázott-e valamiben, mennyire volt zavarban stb. Irodalmi művek milliói és filmek százezrei szólnak erről és az emberek több száz éve nem unják az ilyen történeteket.

 

A Covid-19 járvány tavaly és az idén alaposan átírta a műsorkészítők terveit. Mennyiben befolyásolta a járvány ennek a produkciónak a megvalósítását?

Tavaly a gazda casting utolsó harmada már csak online zajlott, valamint a bemutatkozó epizód forgatásával meg kellett várni a korlátozások végét. Idén Gergő gazdához volt kétséges a kijutás, mivel a szlovákiai beutazás sokáig nem volt lehetséges. A megannyi teszt és védőfelszerelés beszerzése anyagi és szervezési többlettel járt.

 

Egy ilyen típusú műsor tökéletes platform lehet a termékmegjelenítéshez. A produkció előkészítése során kellett foglalkoznotok a potenciális szponzorok és hirdetők igényeivel?

Az elmúlt években nem volt példa termékelhelyezésre a műsorban. A Házasodna a Gazda egy kimondottan népszerű brand lett Magyarországon, olyan alapértékeket hordoz magában, ami mellé könnyű odaállni, így nem csodálkoznék rajta, ha egy esetleges következő évadnál már az első feladataink között lenne a támogató, termékelhelyezéssel kapcsolódó partnerekkel való együttműködés.

Egy reality sikere nagyrészt a castingon múlik. Hány jelentkezőből választottátok ki a gazdákat és a potenciális párokat? Hogy érzed, elég erős karaktereket találtatok, elviszik a produkciót?

Ennek a műsornak speciális a castingja. Az elmúlt négy évadban közel 500 gazdát castingoltunk le. A párok castingja nem egy klasszikus televíziós casting, mivel elsősorban nem azt nézzük a találkozókon, hogy az adott jelentkező milyen szereplő, hanem azt, hogy a gazda által felállított külső-belső tulajdonságok alapján tetszene-e a gazdának, valamint, hogy mennyire motivált, mennyire szeretne valóban megismerkedni a gazdával. Egy párkereső realityt szerintem csak így lehet csinálni, ha a szereplők között nincs meg a kémia, akkor csak feszengő, önmagukat kellemetlenül érző embereket látunk viszont a képernyőn.

 

A Házasodna a gazda korábban ősszel futott a tévében. A negyedik évadot eleve a nyári szezonra terveztétek, amikor a nézettség nyilván alacsonyabb? Hogyan alakulnak a számok, megfelelnek az előzetes terveknek? Te milyen nézettséggel lennél elégedett?

Nagyon elégedett vagyok a műsor nézettségével, szépen épül, és erősödik a nézőbázisa. Az első 10 adás (2 hét) átlagos közönségaránya  a fő célcsoporton (18-49) 17,7% shr, de  például a 07.29-i adás majdnem elérte a 20%-os közönségarányt, amire nagyon büszkék vagyunk.

 

Mi alapján dől el, lesz-e ötödik évad? Vagy már el is dőlt?

Ez még a jövő titka, én örülnék, ha lenne folytatás.

 

Miben látja a kreatív producer a műsor sikerét, eredményét?

Nagyon könnyű azonosulni a sztorival, ez biztos a siker egyik alappillére. A másik a műsor őszintesége, hogy nincs benne instruált szereplő, előre megírt történet. A harmadik pedig szerintem a sikertörténet: a tavalyi évadból Niki és Roland mind a mai napig együtt vannak, ami hitelesíti is a műsort, plusz bizonyítja, hogy extrémitása ellenére ez egy valós társkeresési opció.

 

 

Szakács László főszerkesztő

 

SOCIAL MEDIA