Rekord piaci részesedéssel zárta az első félévet Európában a Toyota

Kiemelt Márkák

A Toyota Európa 2021-es értékesítése gyors rajtot követően 598.888 járműre nőtt az első hat hónapban, ami rekord nagyságú, 6,6 százalékos piaci részesedést jelent a vállalat számára: ez 0,5 százalékpontos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ez a vállalat legerősebb első féléve 2007 óta, és hűen tükrözi a Toyota és a Lexus hibrid kínálata iránti kimagasló keresletet. Ezzel a Toyota továbbra is a második helyen áll a legkelendőbb személyautó-márkák európai listáján, miközben a vállalat prémium márkája, a Lexus értékesítési darabszáma és piaci részesedése is folyamatosan növekszik.

A Toyota növekedése folytatódott a második negyedévben is, így az első félében összesen 598.888 Toyota és Lexus modellt értékesítettek, amely továbbra is rekordmértékű, 6,6 százalékos piaci részesedést jelent. Mindez 41 százalékos növekedést jelent 2020 hasonló időszakához képest, de még 2019-hez képest is plusz 4 százalékot tesz ki. Mindez elsősorban az alacsony CO₂-kibocsátású, hibrid hajtású Toyota- és Lexus-modellek iránti erős keresletnek volt köszönhető A TME hibrid mixe újra rekordot döntött: Európában 59 százalék, Nyugat-Európában 70 százalék és Kelet-Európában 27 százalék.

„Az ügyfelek által márkáink irányában támasztott erős kereslet alapján már módosítottunk is 2021-es értékesítési előrejelzésünkön. A tervezett 1,15 milliós értékesítést rekordnagyságú, 200.000-es előrendelésünkre alapozzuk, de természetesen mindez függ az iparágat érintő beszállítói problémáktól is. A karbonsemlegességet szem előtt tartó, multitechnológiás elektrifikációnk lehetővé tette, hogy eleget tegyünk az ügyfelek kívánalmainak, miközben meghaladjuk az Európai Unió által előirányozott széndioxid-kibocsátási célokat.” – avat be Matt Harrison, a Toyota Európa elnök-vezérigazgatója.

Egyes márkák és modellek teljesítménye

A Toyota értékesítési mennyisége 42 százalékkal, 559.718 darabra nőtt az első félévben, 6,2 százalékos piaci részesedést érve el, ami 0,4 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest a személyautók mezőnyében. A márka legkelendőbb modelljei a Yaris, a Corolla család és a RAV4 voltak, amelyek a teljes értékesítés 61 százalékát tették ki, miközben összesített hibrid mixük 64 százalék volt. A Toyota összesített hibrid értékesítése 64 százalékkal nőtt a tavalyi első félévhez képest (326.420 darab, 58 százalék összesített hibrid mix). Az új RAV4 PHEV és a Mirai FCEV iránti kereslet folyamatosan növekszik, miközben a Toyota leleplezte az akkumulátoros elektromos bZ4X SUV tanulmányt, jelezve a márka további terjeszkedését a tisztán elektromos hajtású járművek kategóriájában.

A Lexus 39.170 autót értékesített az első hat hónapban, ami 32 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A márka teljes európai hibrid mixe 62 százalék volt, ami Nyugat-Európában elérte a 93 százalékot. Az összes eladás 84 százalékát a SUV-kínálat tette ki (RX, NX, UX, GX és LX), és a SUV-modellek 60 százaléka kelt el hibrid hajtással. A tavalyi első negyedévhez képest a legnagyobb növekedést az UX (+55 százalék) és az ES (+51 százalék) érte el. A márka első tisztán elektromos járműve, az UX 300e, az idei évtől elérhető, és már 10 százalékát képviseli az UX teljes értékesítésének.

A Toyota Európa eladásai 2021. január-június között

  • Összesített értékesítés: 598.888 (+41% a tavalyi első félévhez képest)
  • Piaci részesedés: 6.6% (+0,5 százalékpont a tavalyi első félévhez képest)
  • Összesített hibrid értékesítés: 350,753 (+61% a tavalyi első félévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 70% – Kelet-Európa*: 27% – Összesen: 59%

 

A Toyota márka európai eladásai 2021. január- június között

  • Toyota értékesítés: 559.718 (+42% a tavalyi első félévhez képest)
  • Legkelendőbb: Yaris (118.258); Corolla család (114.841); RAV4 (88.963)
  • Legkelendőbb hibridek: Yaris Hybrid (92.979); Corolla Hybrid család (89.130); Toyota C-HR Hybrid (66.875)
  • Összesített hibrid értékesítés: 326.420 ( +64% a tavalyi első félévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 69% – Kelet-Európa*: 27% – Összesen: 58%

 

A Lexus márka európai eladásai 2021. január-június között

  • Lexus értékesítés: 39.170 (+32% a tavalyi első félévhez képest)
  • Legkelendőbb: UX család (10.658): NX család (10.606); RX család (9.182);
  • Legkelendőbb hibridek: UX Hybrid (9.083); NX Hybrid (7.645); RX Hybrid (3.050)
  • Összesített hibrid értékesítés: 24.333 (+30% a tavalyi első félévhez képest)
  • Hybrid mix: Nyugat-Európa: 93% – Kelet-Európa*: 8% – Összesen: 62%

 

 

TOYOTA / LEXUS ÖSSZESEN                        598.888
  
TOYOTA559.718
AYGO48.277
Yaris (és Yaris Hybrid)118.258
  Yaris Hybrid92.979
Corolla H/B & Touring Sports (és Hybrid)67.767
  Corolla H/B & Touring Sports Hybrid64.925
Toyota C-HR (és Hybrid)68.089
  Toyota C-HR Hybrid66.875
Corolla SDN (és Hybrid)47.074
Corolla SDN Hybrid24.205
Prius család5.343
Prius957
Prius+3.543
Prius Plug-in Hybrid843
Mirai316
Camry (és Camry Hybrid)24.257
  Camry Hybrid5.558
Supra689
 RAV4 (és RAV4 Hybrid & RAV4 Plug-In Hybrid)88.963
RAV4 Hybrid51.869
RAV4 Plug-In Hybrid11.110
Highlander (és Highlander Hybrid)4.716
Highlander Hybrid3.550
Land Cruiser17.258
Hilux25.616
PROACE (és PROACE EV)15.787
PROACE EV2.008
PROACE CITY20.379
Egyéb modellek6.929
LEXUS                          39.170
CT 200h1.139
IS (és IS Hybrid)547
    IS hybrid492
ES (és ES Hybrid)3.960
   ES hybrid2.767
LS (és LS Hybrid)76
   LS hybrid65
NX (és NX Hybrid)10.606
   NX hybrid7.645
UX (és UX Hybrid)10.658
   UX Hybrid9.083
   UX EV1.157
RX (és RX Hybrid)9.182
   RX hybrid3.050
RC (és RC Hybrid)80
  RC hybrid57
LC (és LC Hybrid)277
  LC hybrid35
GX616
LX2.029

 

(1) A Toyota Európa felelős az értékesítési tevékenységekért minden Nyugat-, Közép- és Kelet-Európai piacon, beleértve Törökországot és Oroszországot, akárcsak Izraelt és több közép-ázsiai piacot is (Örményország, Azerbajdzsán, Grúzia és Kazahsztán).

 * A kelet-európai eredmények magukban foglalják Oroszország, Kazahsztán, a kaukázusi régió, Ukrajna, Törökország és Izrael értékesítési eredményeit is.

(2) Az EU flottaszintű CO2-kibocsátási értékei az EU28-ban, valamint Izlandon és Norvégiában regisztrált autók emissziós átlagát jelenti. A Toyota + Lexus eladásokra vonatkozó, itt jelzett referenciaértékek az előzetes belső adatok alapján, az Európai Bizottság számára szolgáltatott hivatalos adatainak közzététele előtt értendők.

 

 

SOCIAL MEDIA