Zanin Éva a Márkamonitor rádióműsorában

Kiemelt Márkák

Mai vendégem Zanin Éva, a Magyar Telekom D&I (Diversity and Inclusion) szakértője, akivel az Egyenlítő Alapítvány friss kutatásáról beszélgetünk.

 

Hogyan lesz egy nő felsővezető egy nagyvállalatnál? Május 21. a sokszínű kultúrák nemzetközi napja, ebből az alkalomból publikálták az Egyenlítő Alapítvány felsővezetői kiválasztási folyamatokat vizsgáló kutatását. A 2020 év végén és 2021 tavaszán végzett kutatás a V4-ek országaiban és Horvátországban zajlott, fejvadász cégek és vállalati döntéshozók bevonásával, 45 mélyinterjú elkészítésével. Részletesen vizsgálták a cégkultúra hatásmechanizmusait, az életkor, a társadalmi elvárások, az előítéletek és számtalan más érzékeny területét a témának.

A műsorban megbeszéljük, miért volt szükség a kutatásra, hogyan alakul a felsővezetői pozícióba kerülő nők száma és aránya a vizsgált országokban. Mely cégek biztosították a kutatáshoz szükséges büdzsét? Mi motiválta őket?

Melyek voltak a kutatás fontosabb megállapításai, voltak-e benne meglepő eredmények?  Hogy állunk mi a másik négy országhoz képest? Best practice, avagy mit tesznek a nőkért az élenjáró magyar cégek? Hogyan zajlik a kiválasztás, milyen ajánlásokat fogalmaztak meg a fejvadász cégek számára?

És miért jó a cégeknek, ha több a nő a felsővezetésben? Ez csak „jófejség”, játék a kvótákkal, vagy üzleti előnyöket is jelent a cégeknek?

 

A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.

Hangoljatok este 7-kor a 90.9 Jazzy rádióra!

 

Szakács László főszerkesztő

 

SOCIAL MEDIA