Az elmúlt évben 105 millió eurós árbevételt és 7,7 millió eurós eredményt könyvelhetett el az RTL Magyarország*.

Kiemelt Márkák

2020 a kedvező indulás ellenére a COVID-19-ről és annak hatásairól szólt, hiszen a pandémia átírta az elvárásokat a médiaiparban is, és a krízist az üzlet sok területén érezhettük. Ennek ellenére az RTL Group magyar nyelvű műsorszolgáltatásában résztvevő cégeit magában foglaló RTL Magyarország sikeres évet zárt: a fő kereskedelmi célcsoportban, főműsoridőben megőrizte piacvezető helyét a nézettségi piacon, mindezt úgy, hogy a médiavállalat munkatársainak fele home office-ban végezte a munkáját.

 

A koronavírus-járvány okozta reklámpiaci visszaesés ellenére is sikeres évet zártunk tavaly. A piaci szereplők számára releváns mutatók alapján az RTL Magyarország 2020-ban is tartotta piacvezető pozícióját. A 18-49 éves korosztály körében, főműsoridőben átlagosan 26,6 százalékos átlagos közönségarányt értünk el, szemben a TV2 Csoport 25,0 százalékos eredményével” -nyilatkozta Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója.

A műsorkészítésben közvetlenül részt vevő kollégák a legszigorúbb járványügyi előírások mellett olyan sikerműsorok új évadait készítették el, mint A Konyhafőnök, a Nyerő Páros, vagy éppen a Konyhafőnök VIP. Emellett 2020-ban az RTL Magyarország mutatta be a legtöbb hazai gyártású fikciós sorozatot is.

A lineáris premierek mellett kiemelt szerep jutott médiavállalat VOD platformjának: az RTL Most 2020-ban is a legismertebb streaming platform Magyarországon, megelőzve ezzel nemzetközi vetélytársait.

Az RTL Magyarország a lineáris tévés piac mellett a digitális platformokon is egyre erőteljesebben terjeszkedik, amit az RTL Most és Most+ streamingplatformok sikerei jeleznek a legjobban. Az RTL Most+ jelenleg már a tévé előfizetéssel rendelkező háztartások közel kétharmadában elérhető” – tette hozzá Vidus Gabriella.

Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a koronavírus okozta reklámpiaci krízis, és az ebből eredő televíziós reklámbevételek csökkenése ellenére is 105 millió euro volt, ami 7,89 százalékkal, azaz 9 millió euróval kevesebb, mint a 2019-es évben volt.

Az RTL Magyarország eredménye (EBITA) – az év során bevezetett költségcsökkentések és a programming tervek átütemezésének köszönhetően – 7,7 millió eurós pozitív egyenleget mutat. (Ez az összeg 2019-ben 10 millió euro volt.)

A 2020-as üzleti évet az RTL Magyarország részét képező, többek között az RTL Klub nevű csatornát üzemeltető Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 41 milliárd forintos nettó árbevétel mellett csaknem 840 millió forintos adózás előtti eredménnyel zárta.

 

*Az RTL Magyarország (RTL Hungary) a tulajdonos RTL Group által a hivatalos tőzsdei jelentésekben használt gyűjtőnév, nem pedig jogi entitás. Az elnevezés alatt minden, az RTL Grouphoz tartozó, Magyarországra, magyar nyelven műsorszolgáltatást végző céget értünk, beleértve az M-RTL Zrt.-t is.

Forrás: Nielsen Közönségmérés, 2020 teljes év, 18-49 éves célcsoport, TSV+Vendég adatokkal, főműsoridő: 19:00-22:59

 

SOCIAL MEDIA