Április 20-ig pályázhatnak a hazai innovátorok az idei Vodafone Digitális Díjra

Inspiráció Kiemelt

Néhány nap és lezárul a 15 millió forint összdíjazású Vodafone Digitális Díj pályázati időszaka. A korábbi évek sikereit követően idén harmadik alkalommal meghirdetett pályázat célja, hogy ösztönözze és elismerje azokat az innovátorokat, akik digitális megoldásukkal valamely társadalmi kihívásra kínálnak megoldást. A Vodafone Digitális Díjra egyaránt várják magánszemélyek és vállalkozások projekteit, melyek az oktatás, az egészségügy vagy a környezetvédelem területén könnyíthetik meg mindennapjainkat. A Vodafone Digitális Díj részletei itt érhetők el.

 

A Vodafone Digitális Díjjal a Vodafone Alapítvány célja, hogy teret adjon a társadalomban meglévő és jobbító szándékú digitális innovációknak, mindezt társadalmunk legfontosabb és legaktuálisabb kihívásaira reflektáló témakörök – így az oktatás, az egészségügy vagy a fenntarthatóság – mentén.

A Vodafone Digitális Díjra idén is három kategóriában – Digitális Oktatás, Digitális Egészségügy, Bolygónk és Fenntarthatóság – várják a magánszemélyek és vállalkozások jelentkezését. A pályamunkák előrehaladottságát tekintve idén is kész, működő vagy bevezetés álló projektekkel lehet pályázni.

A tavalyi évben közel 150 társadalmi célú digitális projekttel pályáztak a hazai innovátorok, amelyek közül összesen 10-et díjazott a szakmai zsűri. A nyertes projektek között több olyan, ma már egyre ismertebb kezdeményezés is található, mint például a telemedicina szolgáltatást kínáló applikáció, a DokiApp, amely a pácienseket és az appban elérhető orvosokat köti össze, lehetőséget kínálva egy zárt és biztonságos rendszerben történő videókonzultációra. A díjazottak közé került továbbá az olvasást forradalmasító, interaktív hangoskönyveket fejlesztő BOOKR Kids is, a Compocity okoskomposztáló eszköze pedig a dolgozói különdíjat nyerte el. A Vodafone Digitális Díj pénznyereményének köszönhetően a nyertesek projektjeiket a következő szintre emelhették: prototípusból kész termékké, szolgáltatássá alakították, továbbfejlesztették vagy még szélesebb körhöz – köztük hátrányos helyzetű csoportokhoz – juttatták el.

A nyertesek között összesen 15 millió forintot fognak kiosztani, amely kiemelkedőnek számít ma Magyarországon a vállalatok által kiírt pályázatok között. A Vodafone Alapítvány április 20-ig várja a pályamunkákat ezen a linken, ahol a pályázattal kapcsolatos további részletek, valamint a jelentkezési lap is elérhető.

 

Technikai információk:

  1. A Vodafone Digitális Díjjal kapcsolatos információk és a jelentkezési lap a következő linken érhetők el: https://www.vodafone.hu/vodafonerol/vodafone-a-tarsadalomert#digitalis_dij

 

  1. Kategóriák:
  • Digitális Oktatás kategóriában olyan pályamunkákkal lehet nevezni, amelyek a technológia segítségével könnyebbé, hatékonyabbá vagy élményszerűbbé teszik a tanulást, illetve az oktatást a diákok, a pedagógusok vagy a szülők számára.
  • Digitális Egészségügy kategóriában olyan megoldásokat vár a Vodafone Alapítvány, melyek a technológia segítségével hozzájárulnak az egészségügyi ellátás hatékonyabbá tételéhez vagy támogatják a digitális eszközök használatának népszerűségét az egészségügyi szektorban.
  • Bolygónk és Fenntarthatóság kategóriában olyan innovatív, digitális megoldásokat várnak, amelyek hozzájárulnak a környezettudatosság széleskörű elterjesztéséhez és a környezet megóvásához.

 

  1. Pályázati időszak: február 11. – 2021. április 20.

 

  1. Zsűri:
  • Solymár Károly Balázs, Digitalizációért Felelős Helyettes Államtitkár, Innovációs és Technológiai Minisztérium
  • Orbán Anita, a Vodafone Magyarország Vállalati Kapcsolatokért Felelős Vezérigazgató-helyettese, az Igazgatóság tagja
  • Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője, Oktogon Ventures partner
  • Sipos Katalin, a WWF Magyarország igazgatója
  • Litkai Gergely, a Dumaszínház tulajdonosa és produkciós vezetője
  • Erdős Sándor, a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Kórházi Angyala
  • Váczi Dorka, a Vodafone Magyarország Alapítvány Digitális Oktatási Angyala

 

SOCIAL MEDIA