A foci EB reklámszabályai

Kiemelt Piac

Csak óvatosan a Foci EB-vel kapcsolatos reklámokkal! AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel.

Lassan hagyománnyá válik, hogy egy-egy nemzetközi sportverseny előtt az ÖRT közzéteszi az adott verseny kereskedelmi jogaira vonatkozó előírásokat, ezzel is segítve a reklámozókat a jogszerű, az adott versennyel kapcsolatos szabályok betartásában.

A labdarúgó EB-vel kapcsolatos szabályokat a szervező UEFA fogalmazta meg és tette közzé. Az alábbi linken a kereskedelmi jogok a XII. fejezetben, a 46. oldaltól olvashatók: https://documents.uefa.com/v/u/jelrkQPEX8GrBz8fAuJvhA

Itt pedig az 5. fejezetben a jogi előírások többek között a reklámozásra, valamint az ún. ambush marketingre („pióca marketingre”) is kiterjednek.

https://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/EuroExperience/competitions/General/01/95/21/41/1952141_DOWNLOAD.pdf –  

“Hivatalos magyar fordítás nem készült, az UEFA csak a teljes anyag linkjének közzétételéhez járult hozzá. Bízunk abban, hogy a linkek révén publikált anyagunk segíti a reklámozókat abban, hogy az eseménnyel kapcsolatba hozható reklámok az UEFA szigorú szabályainak is megfeleljenek” – nyilatkozta Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára.

“Látható, hogy az UEFA kiemelten védi a labdarúgó EB kereskedelmi jogait, amely a résztvevő csapatokra, a kereskedelmi jogokra, sőt az ún. ambush marketingre (pióca marketingre) is vonatkozik” – tette hozzá Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója.

SOCIAL MEDIA