Ken 60 éves: érkezik az évfordulós sorozat és a kerekesszékes baba

Márkák

Ken®, a Mattel népszerű babája 60. születésnapját ünnepli. Ez alkalomból a játékgyártó különleges, klasszikus darabokat tartalmazó kollekcióval készült, de érkezik a kerekesszékes Ken® baba is.

 

Március 11-én ünnepli 60. évfordulóját Ken®. Ebből az alkalomból különleges kollekcióval készült a babák forgalmazója, a Mattel: három klasszikus darab kerül a polcokra. Az új, évfordulós sorozatban az eredeti, 1961-es Ken® mellett megtalálható az 1975-ös Great Shape, és az 1985-ös Rocker Derek baba is. A játékok a korhoz illő frizurával és ikonikus ruházatban kaphatók március közepétől.

Akárcsak Barbie®, Ken® is nagy változáson ment keresztül az első babák megjelenése óta. A Mattel folyamatosan szélesíti portfolióját, így abban ma már minden bőrszín, hajszín, szemszín és többféle testalkat képviselteti magát. Márciustól pedig már Ken® is kapható kerekesszékes változatban. A különleges babával a márka célja, hogy folytassa a párbeszédet a testi fogyatékossággal és annak elfogadásával kapcsolatban. A változatos külsővel és ruházattal elérhető babákkal a gyerekek játék közben, végtelen számú történeten keresztül ismerkedhetnek meg a valódi világgal. Ehhez hozzájárul a részletesen kidolgozott, befékezhető, forgó kerekekkel ellátott kerekesszék vagy a készlethez tartozó rámpa is, amivel egyszerűen akadálymentesíthető bármelyik játékos helyszín, például a Barbie Dreamhouse (külön kapható).

A babázás gyerekek fejlődésére gyakorolt jótékony hatásait 2020-ban tanulmányban[1] is vizsgálta a Barbie® és a Cardiff University, amelyből többek között kiderült, hogy babázás közben aktivizálódik az agy társas készségekért, például az empátia kifejlődéséért felelős része. Ezek a készségek pedig meghatározóak lehetnek a gyerekek későbbi érzelmi, szociális élete, valamint iskolai sikerei szempontjából. A Barbie® kapcsolódó magyarországi felmérése rámutatott arra is, hogy ezt az aspektust szinte minden szülő kulcsfontosságú, fejlesztendő területnek tartja.[2]

 

Érdekességek a 60. évfordulóját ünneplő Ken®-ről:

 

·         Ken teljes neve Kenneth Sean Carson, nevét a Mattel alapítói, Ruth és Elliot Handler fia után kapta.

·         Ken egy fiktív városból, a wisconsinbeli Willours-ból származik.

·         Hivatalos születésnapja 1961. március 11., pontosan 2 évvel és 2 nappal fiatalabb, mint Barbie.

·         Az első Kennek öntött haja volt szőke vagy barna színben, piros úszónadrágot, parafa szandált és sárga törölközőt viselt.

·         Ken és Barbie először 1961-ben találkoztak, az első közös televíziós reklámfilmjük forgatásán.

·         Ken 12 inch, azaz kb. 30 cm magas, kb. 1 cm-el magasabb, mint Barbie.

·         Az első legjobb barátja, Allan Sherwood 1964-ben érkezett.

·         Ken első afroamerikai barátja, Talking Brad 1970-ben debütált.

·         Az 1973-as Mod Hair Ken az első varrott hajú Ken. Szakáll, bajusz és pajesz matricák is tartoztak a babához, amelyekkel teljesen meg lehetett változtatni a külsejét.

·         Az okos és stílusos Ken az évek során több inspiráló karriert képviselt, többek között orvost (1963), pilótát (1975), teniszezőt (1980), tűzoltót (2019), életmentőt (2019) és baristát (2019).

·         A Sunsational Malibu Ken babák lettek az első afroamerikai (1982) és latino (1984) babák, amelyek neve Ken.

·         Ken egyetlen testvéreöccse Tommy, aki 1997-ben debütált.

·         Barbie és Ken 2004-es szakításáról az egész világ hallott.

·         Az igaz szerelem bizonyítékaként 2011-ben egy rövid időre Barbie és Ken ismét egy párt alkottak.

·         A 2017-es Fashionista Ken babákkal szélesebb és karcsúbb testalkatok, valamint új frizurák jelentek meg, mint például a kontyok és fonatok.

·         A minden eddiginél változatosabb megjelenésű Ken babák között 3 féle testtípus, 9 féle bőrszín, 10 féle szemszín, 27 féle hajszín és 20 féle frizura képviselteti magát.

 

 

[1] A vizsgálatot 42 4 és 8 év közötti gyerekkel végezték (20 fiúval és 22 lánnyal), teljes adatfelvétel 33 gyerek esetében történt.

[2] A OnePoll felmérése 2020 júliusában, 22 országban, 15 ezer 3 és 10 év közötti gyerek szüleinek megkérdezésével.

SOCIAL MEDIA