Felpörgött a ruhaeladás az eMAG-on

Kiemelt Piac

A járvány nyomán a ruházati cikkek értékesítése is meglódult az eMAG-on: a rendelések java ősszel és télen érkezett, a legtöbben valamilyen lábbelit, kabátot, pólót, farmernadrágot vásároltak.

 

Bár az eMAG kínálatában már régóta elérhetők ruhaneműk, cipők és sportruházati cikkek, a közel egy éve tartó járványhelyzet miatt jól érzékelhetően emelkedett e termékek forgalma. A divatcikkek eladásainak száma egy-egy akciós kampány alatt akár másfélszeresére is emelkedhet. Ugyanakkor a visszaküldött termékek aránya a ruhák és lábbelik esetében sem múlja felül az eMAG átlagát, ami azt mutatja, hogy az internetes vásárlók az esetek döntő többségében megfelelő méretű terméket tudnak választani annak felpróbálása nélkül is.

 

Jóval több férfiruhát rendelnek, mint nőit

Meglepő módon az eMAG.hu-ról jóval több (62 százalék) férfi ruházati cikket rendelnek a járvány tavaly márciusi kitörése óta, mint nőit (23 százalék), vagy gyermekruhát (3 százalék). A fennmaradó hányadot (12 százalék) a sportruházati eladások generálják (ezek közt sok uniszex termék is megtalálható, ezért vannak külön kategóriába sorolva).

A teljes férfi és női ruházati kategórián belül egyébként a cipők és egyéb lábbelik eladása a legmagasabb, ezek generálják a teljes forgalom csaknem 70 százalékát.

A legnépszerűbb női ruhadarabok az eMAG-nál a kabátok és mellények, a pizsamák, a hagyományos, illetve kapucnis pólók, pulóverek voltak a járvány második hullámának kitörése óta.

A legnépszerűbb férfi ruhadarabok az eMAG-nál szintén a kabátok és mellények voltak, a második és harmadik helyre a hagyományos és kapucnis pólók, a negyedikre pedig az alsóruházat került ugyanebben az időszakban, a férfi pizsamák csupán a tizedik legnépszerűbbek.

Egy tipikus eMAG-vásárló a megrendelt ruhadarab mellé valamilyen fogyasztási cikket (például tartós élelmiszert, mosószert vagy személyes higiéniai, szépségápolási terméket) tesz a virtuális kosarába. Nagyjából ugyanannyian fizetik ki a ruhát online, ahányan a készpénzes, utánvétes fizetést favorizálják, viszont a legtöbben (a vásárlók mintegy 60 százaléka) a futárral való kiszállítást választja, az easybox csomagautomatából vagy egyéb átvevőpontban való átvételt 40 százalékuk preferálja.

SOCIAL MEDIA