K&H Bank: a számlanyitás is olyan egyszerűvé válik, mint egy szelfi

Kiemelt Márkák

Néhány perc alatt bárki, bárhonnan, bármikor megnyithatja a bankszámláját, amihez azonnal használható digitális bankkártya is jár, anélkül, hogy bankfiókba kellene mennie, köszönhetően a K&H új fejlesztésének. Az online számlanyitás ezen formája mérföldkő a digitális bankolásban, mivel mindösszesen mobiltelefon, internetkapcsolat, kamera, lakcímkártya és személyi igazolvány vagy útlevél kell hozzá. A K&H arra számít, hogy a jövőben a számlanyitások többsége már az új megoldás segítségével történik majd.

 

A KSH adatai szerint ma Magyarországon 100 lakosra összesen 130 mobilelőfizetés jut, ami tükrözi a lakosság mobilhasználati szokásait. Csak a K&H-nál napi szinten 570 ezer ügyfél intézi pénzügyeit digitálisan.

A most bevezetett fejlesztésnek köszönhetően alkalmazáson keresztül nyitható új bankszámla, nem szükséges személyesen megjelenni az ügyfélponton. A számlanyitáshoz csak 3 személyes adatra, 2 igazolványra és egy szelfire van szükség. A számlanyitástól a bankkártya használatbavételéig tartó folyamat a korábbi, piacon jellemző átlagos 5 napról lerövidül, az ügyfélazonosítással együtt percekben mérhetővé válik.

Mivel a K&H ügyfélpontjain országszerte legalább napi egy új számlát nyitnak, így az online megoldással több tízezer ember élete válik egyszerűbbé. „Eleanor Roosevelt mondta azt, hogy a racionális élethez vezető első lépés az egyszerűség. Mi a végtelenségig egyszerűsíteni szeretnénk a hétköznapi életet olyan innovatív lehetőségekkel, mellyel időt, energiát takaríthatunk meg a felhasználóknak, és nem utolsó sorban biztonságot is teremtünk. A K&H ezért egy olyan folyamatot hozott létre, ahol a számlanyitás ezután olyan egyszerű lesz, mint egy szelfit csinálni” – mondta Németh Balázs, a K&H Bank innovációs vezetője. Hozzátette: a számlanyitást követően a Bank rendszere létrehozza a digitalizált bankkártyát, így az azonnal használható POS-terminálokon mobiltárcás, azaz okostelefonos fizetésre. Emellett az újdonság egyik fő célja, hogy az online számlanyitást követően azonnal elérhetővé váljon a lehető legtöbb szolgáltatás.

 

Az első benyomás a legfontosabb

A lakosság mobilhasználati szokásai egyre inkább abba az irányba terelik a neobankok, bigtechek, fintechek mellett a hagyományos pénzintézeteket is, hogy minél korszerűbb, digitális megoldásokat hozzanak az ügyfeleknek már a banki kapcsolat elejétől kezdve. Sőt, az emberek 16 százalékának a jobb internetbank és fejlettebb digitális szolgáltatások kifejezetten motiváló tényezők a bankválasztásban és akár a bankváltásra is.  „A számlanyitás az első olyan ügyfél – bank kapcsolódási pont, melyben az utolsó lépést a számlanyitónak kell megtennie. A digitális mindennapokban az ügyfélélmény az egyik legfontosabb megkülönböztető tényező a piacon, ezért kiemelten fontos, hogy ezen a ponton is olyan digitális élményt nyújtsunk, hogy a folyamat sikerrel záruljon” – tette hozzá Németh Balázs.

SOCIAL MEDIA