Átlagosan öt mobiltelefon-tartozékkal rendelkezik egy magyar fogyasztó – virágzik a piac

Kiemelt Piac

Átlagosan öt mobiltelefon tartozékkal rendelkezik egy magyar fogyasztó, de generációk mentén van eltérés: a legfiatalabb korosztály majdnem hat, míg egy 61 év feletti válaszadó átlagosan kevesebb, mint öt kiegészítőt használ. A MediaMarkt és a Cellect hazai mobiltelefon kiegészítők piacát vizsgáló felméréséből az is kiderült, hogy a vásárlók termék preferenciáját az ár és a praktikum mellett már a környezetvédelem is erőteljesen befolyásolja.

 

A magyarok fejenként átlagosan 5,4 db mobiltelefon tartozékkal rendelkeznek

A mobiltelefonok sérülékenysége és a csúcskategóriás okostelefonok árának növekedése arra készteti a fogyasztókat, hogy olyan kiegészítőket vásároljanak, melyekkel megvédhetik készülékeiket a fizikai sérülésektől. Nem meglepő, hogy a legelterjedtebb mobiltelefon kiegészítők itthon a telefontokok, a védőfóliák és a töltők. Nagyítóval sem találni olyan embert, aki ne védené mobilját valamilyen mobiltokkal; 10-ből 10 ember tesz így – derül ki a MediaMarkt és a mobiltelefon kiegészítő specialista, Cellect közös online felméréséből.*

A vezetékes és vezeték nélküli töltők és a védőfóliák is az okostelefonok elengedhetetlen tartozékaivá váltak. Előbbi tízből kilenc, utóbbi nyolc okostelefon alapfelszereltsége. “Érdekesség, hogy karácsonyi vásárlások során a 18-24 évesek top választása az összes kiegészítő közül a mobiltok volt; ez összefüggésben állhat azzal, hogy ez a korosztály rendelkezik a legnagyobb arányban (18%) prémium kategóriás okostelefonnal. Vélhetően ők azok, akik karácsonykor is gondoltak a védelemre.”- mondta Pöhacker Gábor, a MediaMarkt marketingvezetője.

A mobiltelefon kiegészítők jövője

A technológia folyamatos fejlődésének köszönhetően a klasszikus kiegészítők mellett a vezeték nélküli mobiltelefon tartozékok, például a Bluetooth headsetek és aktivitásmérő eszközök növekvő népszerűsége az egyik legerősebb tendencia, amely a mobiltelefon kiegészítők piacát pörgeti. „Sokatmondó adat, hogy a mostani ünnepi időszakban mind a nők, mind a férfiak top 3 választásában szerepelt az okosóra annak ellenére, hogy egy ilyen eszköz komolyabb összegű befektetés. Az okosórák kényelmi és egészség-támogató funkciói alapján egyre nélkülözhetetlenebbé válnak az okostelefont aktívan használók körében. Várható, hogy a 2021-es év ezen kiegészítők további előretörését fogja hozni.”- elemezte a felmérés adatait Bíró Gyula, a mobiltelefon kiegészítőket forgalmazó cég, a Cellect Hungary Kft. ügyvezetője.

 

 

Már az is fontos, hogy zöld legyen

Már a járvány előtti időkben is megfigyelhető tendencia volt, hogy a vásárlók egyre tudatosabban, környezetbarát szempontokat is mérlegelve emeltek le egy-egy terméket a polcról, de a járványnak köszönhetően a fogyasztói tudatosság még tovább erősödött. Ezt támasztja alá a felmérés eredménye is; mobiltelefon tartozék választásakor a vásárlók döntését az ár (86%) és a praktikum (55%) mellett a környezetvédelem (33%) határozza meg leginkább. A márka (30%) és az ajánlás ereje (23%) hátrébb sorolódik. “A nyugati piacokon régóta látjuk, hogy a környezetvédelmi szempontok kiemelt helyen szerepelnek a mobiltelefon tartozékok választása során. Öröm látni, hogy ez a tendencia hazánkat is elérte.” – mondta a Cellect ügyvezetője.

A tudatos döntéshez persze megfelelő háttértudással kell rendelkeznünk, ebből nem is állunk rosszul: minden második válaszadó helyesen tudta, hogy egy 100%-ban komposztálható tok a környezetben 6-24 hónap alatt bomlik el, míg teljesen műanyag alapú társa 200 évnél is tovább terhelheti a környezetet. A vásárlók 70%-a egy hagyományos és egy környezetbarát tok esetén, azonos ár mellett a zöld tokot választaná, sőt, tízből három vásárló magasabb árat is hajlandó lenne fizetni a környezet védelméért. Mivel a felmérés szerint átlagosan két évig használunk egy mobiltelefon tokot, így tényleg nem mindegy, hova kerül a leselejtezett védőeszköz.

És míg egy biológiailag lebomló telefontok esetében a kerti komposzt megoldást jelenthet a környezet megóvásához, addig a bonyolultabb mobiltelefon tartozékok kiiktatása már sokszor okozhat fejtörést a felhasználóknak. Pedig a válaszadók 92%-ának fontos, vagy kiemelten fontos, hogy a mobiltelefon tartozékot életciklusa végén ugyanazon az értékesítési ponton gyűjtsék és hasznosítsák újra, ahol azt megvásárolták.

SOCIAL MEDIA