Műsordömping az RTL Magyarország-csatornákon

Kiemelt Márkák

Visszatekintés az idei Big Picture konferenciára. Az RTL Magyarország képviseletében Kolosi Péter vezérigazgató-helyettes, programigazgató, valamint Grósz Judit digitális- és üzletfejlesztési igazgató prezentált.

A Big Picture konferencia résztvevői megtudhatták, hogy az RTL Klubon november 1-jétől látható Friderikusz Sándor új műsora Életünk története – sztárpárok jövőutazása címmel. Minden adásban egy-egy szerelmespár, házaspár vagy testvérpár gondolkodik azon, hogy mi lesz velük a következő fél évszázadban. Ehhez persze – a legprofibb maszkmesterek segítségével – szembe kell nézniük a 20 vagy akár az 50 évvel idősebb önmagukkal. Az Életünk története – sztárpárok jövőutazása olyan esélyt és kalandot kínál, amely csak az emberi élet végső szakaszában válik lehetségessé: visszatekintést, számvetést és szembesülést az elmúlással.

Novembertől már látható A Konyhafőnök VIP ötödik évada. 17,0 százalékos átlagos közönségaránya nem hagy kétséget afelől, hogy ez ma a magyar televíziós gasztró tematika „koronázatlan királya”. A műsor így karácsony előtt nemcsak a nézők, de a hirdetők kedvencévé is vált. A 644 ezres napi átlagos nézőszám a döntő héten pedig talán még növekedni is fog.

Az RTL Magyarország az elmúlt években újraélesztette a televíziós sorozat műfaját, és egyúttal e piac legfontosabb szereplőjévé vált. Olyan sikeres heti és napi sorozatokat tudhat magáénak, mint a Válótársak, A mi kis falunk, A Tanár, az Alvilág, a Jófiúk, a Mellékhatás vagy az Apatigris. Az elmúlt öt évben nem múlt el úgy televíziós szezon, hogy az RTL Magyarország ne mutatott volna be új heti sorozatot, a terv pedig az, hogy a következő években szezononként legalább 50-60 új magyar heti sorozatepizód lesz látható a társaság csatornáin. Így A Tanár, az Apatigris, A mi kis falunk és a Mellékhatás új évadjai mellett két további sorozat fejlesztése már jelenleg is zajlik. Az RTL Magyarország eddig bemutatott összes sorozatának minden epizódja ősztől meghatározott ideig ismét elérhetővé válik az RTL Most+ nézői számára.

A 2019 januárjában indult Drága örökösök hamar az ország kedvencévé vált. A sorozat ez év szeptemberének végéig 230 alkalommal került képernyőre új epizóddal, ebből 216 alkalommal a legnézettebb tévéműsor volt az adott estén. És bár idén karácsonyra kiderül, mi lesz az ökörapáti család örökségével, a Drága örökösök alkotói már dolgoznak az új sorozaton, a Keresztanyu című napi szérián, amely januártól lesz látható az RTL Klubon, és amelyből a Big Picture konferencián volt látható először részlet. A Keresztanyu egy, az ukrán–magyar határhoz közeli fiktív faluban játszódik. Ebben a családi történetben is nagy lesz a tét, sok humorral, intrikával és rejtéllyel. A Keresztanyu showrunnere Hámori Barbara, címszereplője Molnár Piroska, akit többek között olyan ismert színészek társaságában lehet majd látni, mint Gálvölgyi János, Szacsvay László, Lengyel Ferenc, Németh Kristóf, Józan László, Ullmann Mónika, Magyar Attila és Mihályfi Balázs.

Az RTL Magyarország már eddig is számos magyar film elkészítéséhez járulhatott hozzá. Az alábbi filmeket láthatják, láthatták ezek közül az érdeklődők az RTL Klubon, a Film+-on és az RTL Moston: Zárójelentés, Most van most, X – A rendszerből törölve, Drakulics elvtárs, Pesti balhé, Seveled, Napszállta.

Az RTL II-n volt az év utolsó premierje: novemberben elindult a Való Világ jubileumi, tizedik évada Nádai Anikó és Puskás Peti műsorvezetésével. A hagyományoknak megfelelően ezúttal is egy teljesen megújult villa várta a Való Világ powered by Big Brother lakóit, de természetesen nem ez volt az egyetlen újdonság, ami a játékosokra várt. Eredményeit tekintve ez az évad sem marad el elődeitől, kiváló rajtot vett, már önmagában az első két hét 6,1 százalékos átlagos közönségaránya is nagy eredmény, hiszen pontosan megegyezik a két évvel korábban futott VV9 induláskori eredményével. Valójában ez azonban igen komoly növekedés, hiszen az idei év általánosan magasabb nézőszáma miatt ez most 16 százalékkal több nézőt jelent a Való Világ esetében a 18–49 éves célcsoport körében. A műsor fő célcsoportja viszont nem változott, az továbbra is rendkívül fiatalos: a 18–29 évesek körében 10,3 százalékos az első két hét átlaga.

Igazi blockbusterek láhatók az RTL Magyarország csatornáin az őszi, karácsonyi időszakban. Kicsik és nagyok többek között olyan nagy sikerű filmeket láthatnak, mint a Star Wars: Skywalker kora, Bosszúállók: Végjáték, Csillag születik, Az oroszlánkirály, Jégvarázs 2., Marvel Kapitány, Joker, Aladdin, Venom, Nyúl Péter, Hotel Transylvania 3., Ocean’s 8 – Az évszázad átverése.

A következő évadban lesz X-Faktor, Cápák között, és a járványhelyzet alakulásának függvényeben az RTL Magyarország tervez a Survivor című realityvel is.

Az RTL Most továbbra is a legkedveltebb olyan online platform Magyarországon, amely professzionális audiovizuális tartalmat szolgáltat, messze megelőzve hazai és nemzetközi versenytársait. Az RTL Most+ felületet megismerők elkötelezett nézőkké váltak, a regisztráltak 80 százaléka aktívan használja a platformot, és átlagosan több mint egy órát tölt rajta tartalomfogyasztással.

Az RTL Most+ indulása óta számos szolgáltatóval született megállapodás, amelyeken keresztül elérhető RTL Most+ aktiváló kód az arra jogosult előfizetők részére. Listájuk megtekinthető a platform weboldalán (https://rtl.hu/rtlmostplusz/szerzodott-szolgaltatok).

 

JEGYZET

A nézettségi adatok forrása: Nielsen Közönségmérés, célcsoport (ahol külön nincs jelölve): 18–49.

SOCIAL MEDIA