TV2 Csoport: Kiemelkedő sikerek egy kihívásokkal teli környezetben

Kiemelt Márkák

A TV2 Csoportot a rendkívüli 2020-as évben leginkább az motiválta, hogy mind a nézők, mind az üzleti partnerek és hirdetők, mind pedig a dolgozók felé megmutassa, hogy rá a nehéz periódusokban is lehet számítani.

Felelős tévétársaságként a TV2 Csoport március óta minden rendelkezésére álló eszközzel támogatja a koronavírus elleni küzdelmet; a hírműsorokban kiemelt figyelmet fordít a közvélemény folyamatos és széles körű tájékoztatására. A csatornacsalád rugalmasságát, gyors reagálóképességét és innovativitását mutatja, hogy az extrém helyzetre reagálva már április elején elindította Magyarország első „karanténműsorát” #maradjotthon címmel, mely egyszerre informált, szórakoztatott és ami a legfontosabb, közösséget épített, segítve a lakosságot abban, hogy megbirkózzon a soha nem látott helyzettel. Szintén áprilisban tűzte műsorra a TV2 a Neked énekelek névre hallgató zenés jótékonysági gálaműsort, amely a koronavírus-járvány elleni küzdelmet segítette adománygyűjtéssel; a műsor során 25 millió forint gyűlt össze, továbbá a produkció elnyerte az év CSR Hungary díját a legjobb CSR-program kategóriában.

Csikesz Erika

A TV2 Csoport a tavaszi időszakban is arra törekedett, hogy a kollégák és a produkciós stábok egészségének maximális védelme mellett fenntartsa a folyamatos műsorgyártást, és a tervezett időzítéssel valósítsa meg a műsorait, így az előzetes menetrend szerint kerülhetett adásba például a nagy sikerű Exatlon vagy a Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada show-műsor. „Tavasszal rég nem látott kedvező együttállást tapasztalhattak az ügyfelek a televíziós hirdetési piacon: a kijárási korlátozások miatt hatalmas tömegeket lehetett magas minőségben, a korábbinál is költséghatékonyabban elérni, ráadásul mérsékelt reklámzaj mellett. Mi pedig fontosnak tartottuk, hogy minőségi tartalmakat kínáljunk a nézőinknek, ezáltal prémium megjelenési környezetet biztosítsunk a hirdetőinknek. Egy pillanatig sem merült fel bennünk, hogy visszafogjuk a teljesítményünket bármilyen téren, mert úgy gondoljuk, hogy a partnereink akkor is a legjobbat érdemlik, amikor éppen nehéz a külső környezet” – összegzett Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója.

A szakértők szerint a koronavírus-járvány és a megváltozott életmód tulajdonképpen a televíziózás reneszánszát hozta el, hiszen a korábbinál jóval többen és többet tévéznek a magyarok, ráadásul a fiatalabb korosztályt is a tévéképernyő felé fordította a bezártság.** Ezek a körülmények tovább erősítették a televíziós hirdetések alapvetően is ismert előnyeit a többi hirdetési formával szemben – tavasz után, őszre pedig ismét hasonló helyzet állt elő. A TV2 Csoport minden időszakban prémium produkciókkal, exkluzív műsorokkal szolgálja ki a nézői és hirdetői igényeket; elég csak az elsöprő népszerűségű Sztárban Sztárra, a közönségkedvenc Mintaapákra vagy a jelenleg is kirobbanó sikerrel futó Dancing with the Stars táncos show-műsorra gondolni. A novemberi hónap piaci újdonságát is a TV2 hozta el a nézők számára a frissen debütált, hétköznap esténként futó Farm VIP sikerműsorral.

A TV2 saját gyártású produkciói és a fő csatorna mellett a teljes portfólió építésére is kiemelt figyelmet fordít, ami a TV2 márka erejének kiterjesztésében jelentkezik; ennek keretében a csoport az idén bevezette a TV2 Kids, a TV2 Comedy és a TV2 Séf márkanevet a korábbi Kiwi, Humor+ és LiChi TV nevek helyett. Az egységesített ernyőmárka mind a nézők, mind a hirdetők tájékozódását szolgálja, utat mutatva, hogy jó helyen járnak, ha minőségi tartalmak iránt érdeklődnek.

Azt tapasztaljuk, hogy az emberek prémium szórakozásra, a hirdetők pedig exkluzív megjelenési környezetre vágynak, és a TV2 Csoport ezt biztosítani tudja. Az is látszik, hogy jelenleg keresleti piac van, nagyon sokan hirdetnek különösen az ünnepeket megelőzően, a felületek száma és elérhetősége azonban korlátozott, ezért a prémium és non-standard megjelenések iránti megnövekedett igény az árazásban is érezhető” – mondta Csikesz Erika. Hozzátette: a jövő évre újabb egyedi tartalmakkal, különleges hirdetési megoldásokkal és vadonatúj modern online televíziós platformmal, a TV2 Playjel készül a csatornacsoport.

 

LÁBJEGYZETEK

* Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás, célcsoport: A18–59, live + as live, teljes napra vonatkozó adatok, vizsgált időszak: 2020. január 1. – október 31.

** Forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás, célcsoport: A18–29, live + as live, teljes napra vonatkozó adatok, vizsgált időszak: 2020. március 1. – május 31.

 

 

Ez a cikk eredetileg a Márkamonitor 2020/4. számának Big Picture mellékletében jelet meg.

 

 

 

 

Ha szeretne további cikkeket olvasni a márkaépítés, a média, a környezetvédelem, a fenntartható gazdaság témakörében, kövessen minket a Facebookon. 

SOCIAL MEDIA