Környezetbarát termék első látásra? – Zöld címkéket vezet be a dm

Kiemelt Márkák

A változás egy-egy kis lépéssel kezdődik. A dm szeptembertől zöld árcímkével teszi láthatóvá az üzleteiben, hogy mely termékek előállítása során vettek figyelembe környezetvédelmi szempontokat a gyártók. A széles termékkínálat mellett ezzel a lépéssel is a tudatos vásárlást szeretné segíteni a drogéria.

Szeptembertől zöldre színezi a dm azon termékek polci árcímkéjét, amelyek környezetbarát vonatkozással és azt igazoló logóval rendelkeznek. Így szeretnék megkönnyíteni a választást, s felhívni a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket a vásárlók a mindennapokban megtehetnek.

Döntési folyamataikban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, a szolgáltatások fejlesztésében.  Nemcsak saját tevékenységük optimalizálásán munkálkodnak, de felelősséget éreznek abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívják a választási lehetőségekre.  Mert már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy-egy környezetbarát tisztítószert, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik.

A vállalatnál már a termékkínálat kialakításakor is figyelnek arra, hogy az üzletekbe betérők minél szélesebb szortimenttel találkozzanak, hiszen a vásárlók számára leginkább a termékeken keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Saját márkás termékeik fejlesztésénél kiemelt szerepe van a fenntarthatósági szempontoknak, így szinte minden kategóriában találhatunk fenntartható megoldásokat.

A bevásárlásainkat intézve azonban nem mindig könnyű minden szempontra figyelni, nem feltétlenül ismerünk minden fenntarthatósági logót, jelzést. A vásárlók döntéseit szeretnék segíteni a dm-ben a zöld színű árcímkék bevezetésével. A címkét azon termékeknél találjuk, amelyek rendelkeznek valamilyen fenntarthatósággal kapcsolatos minősítéssel, logóval. A figyelembe vett logók listája a Denkstatt Hungary Kft. fenntarthatósági szakértőinek ajánlásával készült.

Vásárlóiknak a széles termékkínálaton felül a zöld címkék most újabb segítséget nyújtanak, hogy környezetbarát alternatívát találjanak hétköznapi döntéseikhez.

A dm téma iránti elköteleződését mutatja a nemrégiben elnyert a Fenntarthatóság Szimbóluma díj is. A Trade magazin először hirdette meg a pályázatot, céljuk, hogy minden évben, minél több olyan sikeres projektet mutassanak be, amelyek hozzájárulnak egy fenntarthatóbb jövő eléréséhez. A pályázatokat szakmai zsűri online értékelte. A dm esetében a 2019-es Kezdd kicsiben edukációs programot és a dm fenntartható termékszortimentjét tartotta a zsűri elismerésre méltónak.

A Mindig megéri árképzési stratégiával is a fenntarthatóságot képviseli a dm, és a tudatos fogyasztás mellett teszik le a voksukat: négy hónapon át nem emelik az árakat, így a vásárlóknak nem kell akciókat figyelni, és feleslegesen árut felhalmozni, valóban akkor vásárolhatnak, amikor arra szükségük van.

A tudatos vásárlás fontosságára is gyakran felhívják a figyelmet, Kezdd kicsiben a háztartásodban! elnevezésű zárt Facebook csoportot működtetnek, ahol termékajánlatokkal és tippekkel is segítik a felelős döntéseket, a környezetbarát életmód népszerűsítésében szakértő civil partnerekkel dolgoznak együtt.

SOCIAL MEDIA