Toyota: hetedszer nyert díjat a Koto Autóház

Kiemelt Márkák

A megbízhatósági és ügyfél-elégedettségi felméréseken rendszerint élen végző Toyota az ügyfelek visszajelzései alapján minden évben az úgynevezett Ichiban kiválósági díjjal tünteti ki azon 45 európai márkakereskedőjét, akik a legjobbnak bizonyulnak az ügyfelek kiszolgálása terén saját országukban.  Az idei magyar díjazott ismét a Kaposváron és Nagykanizsán Toyota márkakereskedéssel, valamint Kaposváron Lexus márkaszervizzel rendelkező Koto Autóház volt, amely páratlan módon harmadik egymást követő alkalommal, és összesen pedig hetedszer hozta el a rangos elismerést. A koronavírus helyzetre való tekintettel az Ichiban 2020 volt a legelső digitális pán-európai Ichiban díjátadó rendezvény.

 

Az Ichiban japánul azt jelenti: “Első Számú”. A Toyota Ichiban verseny azokat az európai márkakereskedéseket díjazza, amelyek a legmagasabb szinten vívják ki ügyfeleik megbecsülését. Minden évben több mint 2500 európai márkakereskedés vetélkedik azért a kitüntetésért, hogy a 45 Ichiban-győztes egyike lehessen, bebizonyítva elkötelezettségét az ‘Ügyfél az Első!’ filozófia iránt. A koronavírus-járvány miatt a díjátadó ünnepséget idén virtuálisan rendezték meg a Toyota Motor Europe brüsszeli központjában, és az eseményhez digitálisan csatlakoztak a legjobbnak bizonyult Toyota márkakereskedések. Az Ichiban díjat zsinórban harmadszor, összesen pedig hetedik alkalommal (2009, 2012, 2015, 2016, 2018, 2019 és 2020) elhódító magyar díjazott Toyota Koto Autóház 1992 óta szolgálja ki a Toyota ügyfeleket Kaposváron, 2006 óta pedig már Nagykanizsán is (a két márkakereskedés 2016-ban esett át teljeskörű megújuláson). A több mint 5000 aktív ügyféllel rendelkező, 2018-ban Kaposváron egy Lexus márkaszerviz megnyitására is jogot kapó márkakereskedés az egyetlen Magyarországon aki ennyiszer részesült elismerésben, de európai szinten sem igen akad párja.

“Bár ezúttal ünnepségünk virtuális, az apropója nagyon is valós: azért vagyunk itt, hogy elismerjük a Toyota 2020 Ichiban díj nyerteseinek kimagasló teljesítményét.” – fogalmazott a digitális díjátadón Matt Harrison, a Toyota európai ügyvezető alelnöke.

Didier Gambart értékesítésért, marketingért és ügyfélélményért felelős alelnök arra is rámutatott, mennyire fontos a márkakereskedői hálózat működésében az emberi tényező: “Arra törekszünk, hogy életre szóló élményt biztosítsunk ügyfeleinknek. Ebben a munkában megkerülhetetlen az emberi tényező, hiszen minden ügyfél egyedi személyiség – és ha ezt szem előtt tartva kommunikálunk velük, akkor emlékezetes élményt nyújthatunk számukra.”

Az ünnepségen a győztes márkakereskedők exkluzív bepillantást nyerhettek a Toyota Kutatás-Fejlesztési részlegének munkájába megismerve a jövő technológiai trendjeit.

A K+F részlegen mindent megteszünk azért, hogy remek termékek születhessenek. Ám végül Önök, a márkakereskedők teszik fel a koronát erre az egész munkára azzal, hogy az ügyfelek kimagasló színvonalú kiszolgálásával mindezt különleges értékké formálják.” – szögezte le Gerald Killman, a Toyota európai K+F területért felelős alelnöke.

A díjátadó ünnepség záróbeszédében Dr Johan van Zyl, a Toyota Motor Europe elnök-vezérigazgatója elismerését fejezte ki a márkakereskedők kiemelkedő teljesítményéért, kihangsúlyozva, mennyire fontos odafigyelni a vásárlók véleményére, hogy minden ügyfél emlékezetes élményként élhesse meg Toyotája megvásárlását.

A digitális formában megtartott európai díjátadót követően László Richárd, a Toyota Central Europe magyarországi országigazgatója személyesen is ellátogatott a Koto Autóházba, és fizikai formában is átadta a rangos kitüntetést Tóth Lászlónak, a vállalat ügyvezetőjének – immáron a hetediket a márkakereskedés több, mint negyed évszázados történetében.

„A Koto Autóház évtizedekkel ezelőtt elkötelezte magát a Toyota, és a márka ügyfélközpontú üzleti filozófiája mellett amely azóta is működésünk alappillére, és ami most, a járványhelyzet okozta sosem látott kihívások idején még inkább felértékelődött. Hiszünk abban, hogy az ügyfelek elégedettségének kulcsát a felkészült, elkötelezett és lojális munkatársak, és az ő munkájuknak elismerése, megbecsülése jelenti, még a nehéz időszakokban is. Éppen ezért kiemelten fontos számunkra, hogy kollégáink érezzék, hogy milyen fontos szerepet vállalnak és milyen komoly hozzáadott értéket jelentenek vállalatunk sikereiben. A folyamatos képzések és a folyamatos fejlődési lehetőség nem csupán az egyre jobb csapatszellem kialakítására garancia, hanem arra is, hogy munkatársaink az iparágban dolgozó legfelkészültebb szakemberek között legyenek, ezt, és az általuk képviselt stabilitást és állandóságot pedig az ügyfeleink bizalmukkal hálálják meg. Több, mint negyedévszázados munkánk eredményességének legmagasabb szintű elismerése, hogy két éve a Lexus márkaszerviz megnyitására is lehetőséget kaptunk, idén pedig hetedik Ichiban kiválósági díjunknak örülhetünk.” – fogalmazott a vállalat hetedik Ichiban díja kapcsán Tóth László, a Koto Autóház tulajdonos-ügyvezetője.

„Az ügyfelek legmagasabb színvonalú kiszolgálása a Toyota alapfilozófiája, amely a pandémiának köszönhető piaci visszaesés időszakában különösen felértékelődött, és minden idők legsikeresebb Toyota modellportfóliója és a piac legszélesebb környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellkínálata mellett nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Toyota még ebben az időszakban is növekedni tudott, és magyarországi történetében első alkalommal az idei teljes első félévet is piacvezetőként zárta. Az idén hetedik Ichiban kiválósági díját elhódító Koto Autóház ügyfélközpontú megközelítése még a Toyota kimagaslóan sikeres és elkötelezett hazai márkakereskedői hálózatán belül is kiemelkedik, nem véletlenül kapta meg a jogot a legendás ügyfélközpontúságról ismert prémium márkánktól, a Lexustól a hivatalos márkaszerviz megnyitására két évvel ezelőtt. A Koto Autóház hetedik Ichiban díja a vállalat minden munkatársának közös sikere, az ő kimagasló munkájukat és elkötelezettségüket dicséri, a mostani idei példa nélküli piaci helyzetben pedig különösen büszkék lehetnek az idei év legjobb magyarországi Toyota márkakereskedése címre.” – tette hozzá László Richárd, a Toyota Central Europe Magyarországért felelős igazgatója.