Megbízható és családbarát – ezen értékek mentén dolgoznak

Kiemelt Márkák

Kétféle munkáltatói díjat is elnyert a dm idén tavasszal: az EMMI Családbarát Munkahely tanúsító védjegy Bronz fokozatát és a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara Megbízható munkáltató díját kapta meg tevékenysége elismeréseként. A járványügyi helyzet a drogériát is kihívások elé állította, ebben az időszakban különösen sokat jelentett a vállalat átlátható, emberközpontú és felelősségteljes munkáltatói gyakorlata.

 

A dm számos intézkedéssel támogatja munkavállalóit, a társadalmi felelősségvállalás részeként kiemelt terület a munkatársakkal való bánásmód. Olyan munkahelyi kultúrát hoztak létre, ahol egymás munkáját támogatva érik el a sikereket.

A Családbarát Munkahely védjegy hitelesen bizonyítja a munkavállalók és a szolgáltatást igénybe vevők számára, hogy a védjegy tulajdonosa családbarát szemléletű, azaz családbarát munkahelyként működik, amely a szervezet társadalmi hitvallását, felelősségvállalását is igazolja.  Míg az első díj inkább a családbarát jellemzőket értékeli, a Megbízható Munkaadó díj odaítélésekor a zsűri hét, a humánerő-gazdálkodással kapcsolatos területet vizsgált, s ezek alapján kellett részletesen beszámolnia a cégnek a vállalati gyakorlatról és az ennek alapjául szolgáló irányelvekről. Az elismerést olyan cég kaphatja meg, amely példaértékű módon a kötelezően előírt juttatásokon túlmenően gondoskodik munkavállalóiról. Az értékelési szempontok között olyan fontos kérdések szerepelnek, mint a javadalmazás, a szociális-jóléti juttatások, az egészséges és biztonságos munkakörülmények biztosítása, a családbarát munkaszervezés, a képzés és továbbképzés, valamint az egyéni fejlődési lehetőségek megteremtése is.

Mit is jelent a családbarát jelleg és a megbízhatóság a gyakorlatban? Az év első hónapjait meghatározó járványügyi helyzet során a dm-nek munkáltatóként egy nagyon éles helyzetben is bizonyítania kellett, hogy a díjazott alapelvek egy ilyen szélsőséges szituációban is érvényesek, s a döntéseknél kiemelt szerepet játszanak.

A vírushelyzet kapcsán a vállalatnál márciusban válságstáb alakult, amelyben minden szervezeti egység képviseltette magát.  A járványügyi intézkedések fókuszában a kollégák egészségvédelme állt minden egységet érintően. A cég fő CSR tevékenysége a járványhelyzet kirobbanása után elsősorban arra irányult, hogy minden munkavállaló állását megóvják, stabilitást adjanak. A helyzetre nem lehetett előre felkészülni, rendkívül összehangolt csapatmunkára volt szükség, hogy a megváltozott körülményekhez alkalmazkodjon a vállalat. Mindeközben általános elv volt, hogy minden egységben igyekszik a cég az egyéni élethelyzeteket figyelembe véve működni.

Csoknyainé Horváth Gertrud

„Büszkék vagyunk ezekre a díjakra, s arra talán még jobban, ahogyan az elmúlt időszakban sikerült megbirkóznunk az új kihívásokkal. Egy ilyen helyzet különleges próbája a vállalati kultúrának. Ebben a helyzetben is sikerült bizonyítanunk, hogy a dm egy emberközpontú cég, mindvégig fontos volt, hogy hiteles, átlátható kommunikációval segítsük a kollégákat a számukra is új szituációkban. Igazi csapatmunkára volt szükség, de mindvégig figyelembe vettük az egyéni élethelyzeteket. Ez úton is köszönet illeti minden kollégánkat, hogy helyt álltak ebben a kivételes helyzetben – hangsúlyozta Csoknyainé Horváth Gertrud, a dm ügyvezetője.