Térképen a helyi médiumok

Kiemelt Piac

Magyarországon a hivatalos adatok szerint 3155 település található.* Az emberi kapcsolatokat, személyközi kommunikációt meghatározó csatornák jellege szerint az ezer fő alatti településeknél a személyes viszonyok, míg ezer fő feletti településeknél a közvetlen, direkt kapcsolatok mellett jelennek meg a közösségi média felületei, illetve a helyi médiumok.

 

Hazánkban hozzávetőlegesen 1500, ezer fő feletti település található. A GEOTARGET.HU oldalán, az érdeklődők számára, kereshető adatbázisba gyűjtöttek össze minden ezer fő feletti településen elérhető, kifejezetten a helyben élők számára létrehozott, tájékozódásukat segítő média felületet.

2020-ban több mint 1800 nyomtatott helyi újság, 300 helyi TV, 200 helyi rádió, és 150 helyi honlap működik, ezen felül több ezer közterületi eszköz áll a tartalomszolgáltatók és a hirdetők rendelkezésére.

A helyi médiumok változatos megléte jellemzően a fővárosban és a megyei jogú városokban a legszembetűnőbb.

A többi település médiahasználati jellegét vizsgálva megmutatkozik, hogy a hagyományos, helyi médiumok száma a dél-keleti országrészben magasabb, emellett a közösségi média szerepe az alacsonyabb jövedelemmel rendelkező településeken jelentősebb. Mindemellett a nyugat-magyarországi régióban szignifikánsan magasabb a helyi honlapok száma.

Egy-egy település mérete és jövedelmi státusza egyértelműen befolyásolja a helyben elérhető média-típusokat. Az ezer fő feletti települések általában rendelkeznek saját közösségi-média csoporttal, és/vagy helyi nyomtatott önkormányzati hírlevéllel, illetve újsággal. Az ötezer fő feletti településeken jelennek meg a helyi TV-k, a tízezer fő felettieknél a helyi honlapok, valamint rádiók. A helyi közterületi reklámfelületek inkább a megyei jogú városok sajátosságai.

„A helyiek eléréséhez nem csupán a helyi médiumok, de a helyi lakosok kulturális és társadalmi hátterének ismerete is fontos. Szem előtt kell tartani, hogy érzelmi kötődésük okán célzott, lokalizált üzenetekkel, a számukra releváns tartalommal érhetők el leghatékonyabban, fogyasztási szokásaik így befolyásolhatók. Jövőbeli partnereink honlapunkon, rendszerezett adatbázisban megtalálják az ezer fő feletti településeken működő helyi médiumokat, valamint néhány településről készült összefoglalót, ahol ízelítőt kaphatnak a helyi médiumok sokszínűségéből.” – mondta Hauk Zoltán, a Geotarget.hu ügyvezetője.

 

* 2019. január 1-jei állapot. Forrás: https://www.ksh.hu/teruletiatlasz_telepulesek