Kanyó Roland: “Májustól, a helyzet normalizálását követően már újra növekedéssel tervezünk”

Kiemelt Márkák

A Márkamonitor Koronavírus Krónika címmel kisinterjú-sorozatot indított. A legkülönbözőbb szektorokban dolgozó kollégákat kérdezzük arról, hogyan érintette a cégét és az iparágát a pandémia, és ő maga milyen tanulságokat vont le az elmúlt hetek mindent felforgató eseményeiből. Pillanatképek a koronavírus-járvány idejéből.  Mai beszélgetőpartnerünk Kanyó Roland, a dm  marketing és PR menedzsere.

 

A járvány komolyra fordulása előtt, március elején kaptuk a hírt, hogy a több mint 1.500 üzletet és ügyfélkiszolgálási pontot tesztelő és 6.500 ügyfél véleményét felmérő ClientFirst Consulting kihirdette az idei „Kiválóság az Ügyfélkiszolgálásban” díjak győzteseit. A kereskedelemmel foglalkozó cégek közül a dm érte el a legjobb eredményt: mind a nagyvállalati elektronikus, mind a személyes kategóriában dobogós lett. A karantén időszakában lehetett tartani a színvonalat?

Természetesen igyekeztünk a dm-től megszokott módon és színvonalon, a határidők tartásával továbbra is minden megkeresésre kielégítő választ adni és megoldást találni. Nem meglepő módon ebben az időszakban megnövekedett az egyes termékekkel kapcsolatos, elsősorban rendelkezésre állást és fizikai elérhetőséget firtató kérdések száma, illetve emellett sok, a vírussal kapcsolatos, elsősorban óvintézkedésekre vonatkozó kérdést kaptunk. A kérdések és megkeresések száma szignifikánsan emelkedett, de szerencsére munkaerő-átcsoportosítással, más területekről történő besegítéssel ezeket is sikerült mind időben megválaszolnunk.

 

Miközben számos iparágat bezárások sújtottak, a kiskereskedelem működött tovább, a dm-üzleteknek sem kellett bezárniuk 3 órakor. A higiéniai termékek iránt egyenesen nőtt a kereslet. Készítettetek már gyorsmérleget arról, mit hozott és mit vitt a koronavírus?

A kérdést szerintem érdemes két részre bontanunk. A vírus indulása előtt, amikor már Európa több országában jelen volt a COVID-19, nálunk a pánikvásárlás indult el, elsősorban a higiénia, tisztítószer, fertőtlenítőszer, papír, pelenka, bébiétel és a tartós élelmiszer fogyott jobban, ezekben a kategóriákban sajnos készlethiány is előfordult, de folyamatosan azon dolgoztunk, hogy új partnereket, alternatív megoldásokat találjunk. A március hónapunk kiemelkedően magas forgalmat hozott, ezért joggal tartottunk attól, hogy áprilisban már visszaesés lesz, de itt is jóval magasabb forgalmakat realizáltunk. Májustól, a helyzet normalizálását követően már újra növekedéssel tervezünk. Amire viszont kezdetektől fogva nagyon nagy figyelmet fordítottunk, az a marketing üzenetek megfogalmazása. Kerültünk minden olyan vásárlásra buzdító üzenetet, ami konkrét termékre vagy kedvezményre vonatkozott és próbáltuk az edukatív vonalat erősíteni.

 

A dm eddig is erős volt e-kereskedelemben.  Mennyit nőttetek a járvány alatt, és szerinted tartós marad-e ez a trend?

Mind az offline, mind az online területen többszörös, két számjegyű növekedés volt megfigyelhető, a célunk az, hogy ezt online vonalon továbbra is meg tudjuk tartani. Bízunk benne, hogy akik ebben az időszakban kipróbálták a webshopot, elégedettek voltak a szolgáltatással és később is élnek majd a lehetőséggel.

 

A fenntarthatóság már saját fejezetet kapott a cég stratégiájában. Változnak-e valamiben a fő célok és a rendelkezésre álló eszközök?

A fenntarthatósági stratégiánkon nem változtatunk, sőt, megerősített bennünket abban ez az időszak, hogy az irány jó és tovább kell ezen menni. Elég, ha csak a Tartós Ár stratégiánkat említem, hiszen a dm üzletekben nem kell az akciós termékeket keresni és nem kell rohanni a jó ár miatt, hiszen ezekkel az árakkal garantáljuk, hogy egy egy termék árát minimum 4 hónapig azonos szinten tartjuk. Továbbra is minden kategóriában elérhető egy-egy alternatíva, zöld megoldás, környezettudatos termék.

 

Te magad hogyan élted át az elmúlt heteket? Mi az, amit másként látsz, másként csinálsz, mint korábban?

Természetesen a mindennapjaim nekem is megváltoztak. A hazai és nemzetközi megbeszélések is az online térben zajlanak, legyen az Zoom, Skype, Teams vagy éppen egy Messenger Call, de egyetemi oktatást vagy konferencia előadást is tartottam már az elmúlt hetekben ilyen formában. Egy-egy tévés nyilatkozat kapcsán nyilván meg tudjuk oldani a személyes jelenlétet, de minimalizáltuk mi is ezeket az eseteket. A csoportvezetőimmel minden nap van egy napindító értekezlet, van, akivel így többet beszélek, mintha az irodában lennénk, mert ott a sok egyéb megbeszélés miatt szinte nem is látjuk egymást. Fontos megtalálni a munka és a magánélet egyensúlyát is, nap végén ki kell szakadni az itthoni irodából, számomra elengedhetetlen a mindennapos sport és a gyerekekkel töltött minőségi idő is.

 

Szakács László főszerkesztő

 

 

 

 

 

 

A képek eredetileg a Márkamonitor 2019/4. számában közölt, Csoknyainé Horváth Gertruddal és Kanyó Rolanddal készült interjú mellett jelentek meg. Fotós: Réti Dóra.