Csikesz Erika: “Az év második felében minden eddiginél nagyobb mértékű kereslettel kalkulálunk”

Kiemelt Piac

A Márkamonitor Koronavírus Krónika címmel kisinterjú-sorozatot indított. A legkülönbözőbb szektorokban dolgozó kollégákat kérdezzük arról, hogyan érintette a cégét és az iparágát a pandémia, és ő maga milyen tanulságokat vont le az elmúlt hetek mindent felforgató eseményeiből.  Mai beszélgetőpartnerünk Csikesz Erika, a TV2 értékesítési igazgatója.

 

A koronavírus miatt rengetegen ülnek otthon, és megnövekedett szabad idejüket médiafogyasztással töltik. Milyen hatással van a karantén a televíziós piacra?

A nézettségi mutatók szárnyalnak, a 2020 és 2019 áprilisának adatait összehasonlító elemzésből kiderül, hogy a teljes lakosság a tavalyi 268 perc helyett idén áprilisban már 311 percet töltött átlagosan tévézéssel, ami 16 százalékos emelkedést jelent.*

A koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetből adódóan a hirdetők különböző módon reagáltak, voltak, akik büdzsévágással, léteznek olyan piaci szereplők, akik pusztán halasztják a kommunikációt és vannak, akik növelni tudták a jelenlétüket.

A reklámok mennyiségének mérséklődését a koncert és rendezvényszervezési szegmensnél tapasztaljuk, míg a húsvéti ünnepi időszaknak köszönhetően számos hirdető továbbra is aktívnak bizonyult.

 

Tavaly mintegy 63 milliárd forintnyi reklámbevétel került a televíziók kasszájába, és az év végén még sokan hittek a piac további bővülésében. A március azonban fordulatot hozott valamennyi iparágban, a recesszió elkerülhetetlen, már csak a mértéke kérdéses. Mire számítasz, hogyan alakulhatnak a következő hónapok a tévés piacon?

Jelen tapasztalatunk szerint változnak a szezonok közötti súlyok, hiszen kijelenthető, hogy nagyon erős évkezdést tudhatunk magunk mögött, továbbá az év második felében minden eddiginél nagyobb mértékű kereslettel kalkulálunk. A televíziózás elképesztő magasságokban van, népszerű és sikeres brandekkel rendelkezik a TV2 Csoport és számtalan egyedi és prémium hirdetési felületet kínálunk partnereink számára. A professzionális sales csapatommal folyamatosan jelenkezünk proaktív integrált javaslatokkal hirdetőinknél, így várakozásaim erre az évre is pozitívak.

 

A klasszikus spot még mindig egyeduralkodó, de folyamatosan emelkedik a non-spot megoldások aránya a teljes költésen belül. Mit gondolsz, bevállalósabbak lesznek a márkatulajdonosok, vagy inkább visszatérnek a jól bevált, kockázatkerülő megoldásokhoz?

Valóban egyre nagyobb a kereslet a non standard megoldásainkra. Nem gondolom, hogy ezek bármelyike kockázatos lenne a partnereink számára, sőt! Az ügyfelek sokszor keresik azt, hogy miként tudnak kitűnni a versenytársak közül a termékükhöz illő kreatív lehetőségekkel, így nem kérdés, hogy a non standard megoldásokkal mindez megvalósítható.

 

Évek óta erős trend a televíziós piacon a saját tartalmak gyártása.  A TV2 idén tavasszal nagy reményeket fűzött olyan műsorokhoz, mint a Nicsak, ki vagyok? vagy az Exatlon. Bejöttek a számításaitok? Mit hozhat az Egyszer volt Budán Bödör Gáspár? 

A tavaszi műsorstruktúra mind a TV2 főcsatorna, mind a portfólió többi csatornája esetében kiválóan teljesít. A Nicsak, ki vagyok? – A rejtélyek színpada showműsor vasárnap esténként lenyűgözte a tévénézőket a fantasztikus produkciókkal és a csodás maszkokkal. A várva várt  április 26-i finálét a 18-59 éves nézők 22,0 százaléka választotta, ami így egy nagyon magas, 506  ezer fő fölötti nézettséget ért el ebben a korcsoportban. A nagy sikerű Mintaapák kialakította fix rajongói táborát, és a legutóbbi, április 3-i főműsoridős epizódja is magas,  14,6 százalékos nézői részesedést ért el a 18-59 évesek körében a TV2-n. Ha a sorozatok népszerűségét nézzük, fontos kiemelni a tavasz nagy üstökösét, a Bödörék – Egyszer volt Budán Bödör Gáspár premier epizódját, amely 27,9%-os közönségarányával kimagasló eredményt ért el, így elmondhatjuk, hogy sikeresen felvette a versenyt a konkurens tartalmakkal. Újabb izgalmas epizódokkal hamarosan jelentkezünk! De előbb még az idei első félév leghosszabb és méltán sikeres versenyét drukkoljuk végig estéről estére, hogy kiderüljön, ki nyeri idén az Exatlon Hungary-t! A 2019-es első évad eredményét követően nem volt kérdés a folytatás, azonban az idei széria még ezt is felülmúlja, és immáron ötödik hónapja küzdenek a Dominikai Köztársaságban a Bajnokok és a Kihívók. Hogy ki lesz a győztes, kiderül június elsején, amikor a magyar sportot fogjuk megünnepelni a Exatlon Hungary hőseivel. Ezen tényezők összessége eredményezi a TV2 önálló és TV2 Csoport szintű piaci vezető pozícióját a 18-49 éves korcsoportban 2020. január 1-től május 14-ig bezárólag.**

 

Te magad hogyan élted át az elmúlt heteket? Mi az, amit másként látsz, másként csinálsz, mint korábban?

Az elmúlt időszakban sok mindent megtanultunk, hiszen egy teljesen új fajta megközelítést igényelt e speciális helyzet kezelése. Más kommunikációt és megoldási javaslatokat követelt meg az ügyfelekkel való napi munka során és HR szempontból vezetőként is a csapatommal. Bár a home office fizikai határokat emelt, de az egyeztetések és megbeszélések gyakorisága továbbra is intenzív maradt, az átállás gördülékenyen ment. Azáltal, hogy sikerült kellően professzionálisan, higgadtan reagálni és proaktívan fellépni a különböző helyzetekben, úgy látom, hogy meghozta gyümölcsét. A kollégáim is érezték a támogatást tőlem és a vállalattól, és ez jelentősen befolyásolta a munka minőségét és hatékonyságát. Sikeresen teljesítettük a kihívást!

 

Szakács László főszerkesztő

*(Forrás: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás; A4+ Live+As Live adatok)

** (Forrás: Nielsen  Közönségmérés / TV2 Kutatás; A18-59, A18-49 Live + As Live adatok; Egész napra vonatkozóan).

SOCIAL MEDIA