Tendert hirdet az Extreme Digital és az eMAG

Kiemelt Piac

Miután a két cég összeolvadásához az eMAG és az Extreme Digital megszerezte a szükséges hatósági engedélyeket, a két online kereskedelmi márka számára közös médiavásárlási tendert hirdet meg. A közel kétmilliárd forintos összegről szóló megbízás jó eséllyel a 2020-as év legnagyobb és legmeghatározóbb médiaügynökségi tendere lesz.

 

A televíziós médiavásárlási tender meghirdetése az eMAG és az Extreme Digital  magyarországi vállalatainak egyesülése nyomán vált aktuálissá. A két e-kereskedelmi vállalat 2020 április elsején közös üzleti évet kezd. Mivel mindkét márka jelentős médiaköltő, logikus lépés a legnagyobb költségviselő aktivitások közös tervezése, a fúzióból származó előnyök azonnali érvényesítése.

2020 áprilisától a vállalat kettéválasztja a televíziós stratégiai és vásárlási funkciókat. A televíziós  hirdetési stratégiát e-kereskedelemben és a piaci versenyhelyzetben jártas stratégia partnerre bízza, míg a január 14-én bejelentett tenderre jelentkezők kizárólag a vásárláshoz és hatékony operatív kivitelezéshez kapcsolódó képességeikben versenyeznek.

Az eMAG-Extreme Digital médiavásárlási tender két körös: az első körben az árakban versenyezhetnek az indulók, a második kör pedig a megrendelő ideális kiszolgálásának képességeiről szól. Tehát a legalacsonyabb ár nem határozza meg automatikusan azt, hogy melyik ügynökség lesz a tender nyertese. A nyertes pályázóval az eMAG és az Extreme Digital 2021 végéig szóló szerződés köt majd közel 2 milliárd forint értékben.

A tendert a vállalat a független MTN Audit szakmai felügyelete mellett bonyolítja le, az Extreme Digital és az eMAG televíziós stratégiájának tervezését 2020 áprilisától az Extreme Digital korábbi lead ügynöksége, a Perform Consulting látja majd el.

„Bár a tévés médiaköltés teszi ki mind az Extreme Digital, mind az eMAG magyarországi vállalata esetében a reklámbüdzsé jelentős részét, a későbbiekben a két márka a digitális költését is össze fogja hangolni, amely hasonlóan kimagasló mértékű átrendeződést generálhat az online hirdetési piacon, mivel a mostani tender csupán egy kezdeti állomása az egyesülési folyamatnak” – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője.