Az RTL Magyarország 2019-es éve számokban

Kiemelt Márkák

Piacvezetőként kezdte és zárta is a 2019-es esztendőt az RTL Magyarország. A tavalyi év összesített eredményei megkérdőjelezhetetlenek, csatorna és csoportszinten is – olvasható a csatorna közleményében. 

 

A kereskedelmileg kiemelt célcsoportban – újabb lineáris csatornák indítása nélkül – főműsoridőben az RTL Magyarország 8 csatornája a piacvezető, a konkurens 14 csatornájával szemben (főműsoridő: RTL Magyarország: 27,5% SHR; TV2 Csoport: 24,7% SHR).

Az RTL Klub, mint zászlóshajó, kiemelkedő előnnyel vezette a versenyt a tavalyi évben: a kereskedelmileg  fontos korcsoportban (18-49), főműsoridőben 14,4 %-os, átlagos közönségarányt ért el (TV2: 10,6 % SHR). A főműsoridőben, kiemelt korcsoportban a megnyert napok számát tekintve, az eredmények önmagukért beszélnek: RTL Klub – 307 (84%), TV2 – 53 (15%).

A magyar televíziónézők többsége 2019-ben is az RTL Híradóját választotta, a 18-49 évesek között, átlag  18,4% SHR-t produkálva (TV2: 13,4% SHR átlag ugyanebben az idősávban), miközben a Fókusz, az ország kedvenc infotainment magazinja is megőrizte vezető helyét, a kiemelt kereskedelmi korcsoportban átlagosan 16,6%-os közönségarányával.

Magyarország legnézettebb műsora 2019-ben az RTL Klubon futó X-Faktor tehetségkutató 4. epizódja lett, amely 18-49 évesek között 39,6%-os közönségarányt ért el, miközben a teljes lakosságot tekintve több mint 1,4 millióan nézték az adást.

Egy erős tavaszi és kemény őszi versenyben is tovább tudott az RTL Klub erősödni, olyan saját gyártású sikereksorozatoknak köszönhetően, mint A mi kis falunk 4. évada (18-49-es korcsoportban, átlag 27,4% SHR), és a vadonatúj napi sorozat, a Drága örökösök két évada (18-49-es korcsoportban, átlag 19,3% SHR).

2019-ben az ország legnépszerűbb gasztro-realityje is újra villantott: A Konyhafőnök VIP (főműsoridőben, 18-49-es korcsoportban), átlag 18,2% SHR eredményével a legsikeresebb évadát zárta decemberben.

2019-ben olyan közönségsikert arató és nagy visszhangot keltő műsorok kerültek még képernyőre, mint az Isten veled, Magyarország!, a Cápák között, valamint a Nyerő Páros harmadik évada.

A lineáris adatok mellett a digitális fogyasztási szokásoknak köszönhetően tovább erősödtek az RTL Magyarország eredményei. Az ősz egyik slágere a Love Island párkereső show volt, mely az RTL Most platformokon mérföldkőnek mondható nézettségi eredményeket ért el (közel 2,8 millió videoindítás), de az abszolút nyertes – digitálisan is – az X-Faktor közel 3,2 millió videó indítással.

A RTL Most, a tavalyi évben összesen 101 millió video indítást generált, az X-Faktor mellett, a legnézettebb tartalmak között A mi kis falunk, Drága örökösök, A Konyafőnök VIP epizódjai szerepelnek. Ez az előző évhez képest ez 66%-al több videóindítást jelent.

Az októberben bevezetett RTL Most+ prémium szolgáltatás az év végére a kábelszolgáltatók előfizetőinek igen jelentős részénél már elérhető. Megállapodás született a Telenorral, a PR-Telecommal, a Vodafone-UPC-vel, a UPC Directtel, a Tarr Kft., a Kapos-NET és a Sághy-Sat szolgáltatókkal. A teljesen megújult rtl.hu oldal pedig tovább erősíti a csatornacsoport online és digitális jelenlétét.

SOCIAL MEDIA